Броени часове след края на квалификацията за Гран при на Бахрейн, в която Нико Хюлкенберг за втори пореден път в рамките на две съботи успя да стигне до Топ 10, се появи информация, че Фернандо Алонсо преговаря с Renault за завръщането му в тима, с който постигна най-големите си успехи във Формула 1.
Доскоро ситуацията за Алонсо изглеждаше едва ли не безнадеждна, но възраждането на Renault може да му предложи интересен изход.
Испанецът има договор с McLaren до края на този сезон и вече стана ясно, че евентуалното му продължение ще се обсъжда през лятото. Освен това шефът на McLaren Зак Браун потвърди, че Алонсо му е обещал, че първо ще преговаря с британския тим, а след това с другите кандидати за подписа му.
Фернандо взе двете си титли с Renault през 2005 и 2006 година и остана в историята като пилотът, детронирал Михаел Шумахер. След това, за сезон 2008 Алонсо се върна в Renault, тъй като след случилото се през 2007 година в McLaren той нямаше как да остане при Рон Денис. А после премина във Ferrari, тъй като след „Крашгейт” Renault под ръководството на Флавио Бриаторе започна сериозно да затъва, а спонсорите побързаха да напуснат компрометирания тим.
При завръщането на Renault със собствен тим във Формула 1 в началото на 2016 година големият шеф на компанията Карлос Гон подхвърли, че Алонсо не е забравен, но тимът още не е в позиция да търси контакт с испанеца. Това обаче се променя, при това доста бързо.
Според испански и френски медии, разговорите между Алонсо и Renault вече са започнали, а идеята е Фернандо и Нико Хюлкенберг да са съотборници още за сезон 2018.
Валтери Ботас има договор само за една година в Mercedes, но най-вероятно ще остане и след края на 2017, а Люис Хамилтън и Ники Лауда вече дадоха да се разбере, че няма как Алонсо да е отново съотборник с британеца. Дори Тото Волф неофициално е признал, че не вижда начин „да си причини това” и да наеме Алонсо.
В Red Bull демонстрираха, че ще издигнат Карлос Сайнц до място в първия си тим, ако Дениъл Рикардо или Макс Верстапен напуснат, а Фернандо не изгаря от желание да се връща в Маранело, където Себастиан Фетел полага неимоверни, но и успешни усилия да се наложи като новия Михаел Шумахер. Никой не знае още колко ще продължи пропадането на McLaren и Honda, така че опцията за трансфер в Renault започва да звучи все по-смислено.