октомври 27, 2020

Алонсо не е водач за „Тройната корона“

От миналата година насам темата за Фернандо Алонсо и „Тройната корона” в моторните спортове е много актуална. Испанецът насити програмата си с редица нови състезания, през 2016 дебютира в „500 мили на Индианаполис”, а сега ще преследва победа в „24 часа на Льо Ман” с прототипа на Toyota.

Накратко, „Тройната корона” са победите в най-авторитетните състезания в света: Гран при на Монако, „500 мили на Индианаполис” и „24 часа на Льо Ман”.

Желанието на Алонсо да преследва „Тройната корона” се роди като отдушник на проблемите на McLaren с Honda и истината е, че Зак Браун нямаше как да откаже този каприз на голямата звезда на тима, ако искаше да го задържи в Уокинг. А и в последните три години, с оглед представянето на комбинацията McLaren-Honda, твърде често изглеждаше, че Алонсо е най-ценният актив на тима.

Помните, че дебютът на испанеца в „Инди 500” предизвика небивал интерес към състезанието и от двете страни на Атлантика. Алонсо се бори с най-добрите пилоти в Северна Америка, дори беше начело в състезанието, но отпадна… заради повреда в двигателя Honda. Понякога съдбата може да осигури неочаквани дози ирония.

След отпадането си миналата година Алонсо си замина от Индианаполис още по-убеден, че трябва да спечели това състезание, но то ще остане за по-нататък, тъй като се отвори шанс за световния шампионат за издръжливост (WEC).

В края на миналия сезон Фернандо тества прототипа на Toyota и този сезон ще дебютира в WEC, като започващият сега „супер сезон” (2018-2019) ще му даде два шанса да спечели в Льо Ман.

С оглед на това, че Toyota остана единственият заводски тим в LMP1, който разполага с хибридни прототипи, то през юни битката за победата трябва да е само между тях. А останалите, т.е новите частни тимове в LMP1 ще трябва да се надяват на проблеми при Toyota, за да имат шанс за победата и подиума.

Цялата тази впечатляваща офанзива на Алонсо ни отвежда до факта, че ако има своеобразна класация на пилотите, които се борят за „Тройната корона”, то испанецът не е водач в нея.

Всъщност, Фернандо досега е печелил само в Монако, макар и два пъти – през 2006 и 2007.

Засега фаворит в тази надпревара е позабравен от феновете на Формула 1 пилот – Хуан Пабло Монтоя. Колумбиецът също преследва „Тройната корона” и досега е постигнал повече успехи от Алонсо.

Монтоя има победа в Монако, спечелена през 2003 година с Williams, а вече има и две победи в „Инди 500” – през 2000 и 2015 година. Остава му само да спечели и в Льо Ман.

И тази година Монтоя ще стартира в Льо Ман, интересно нали? Вярно е, че Хуан Пабло ще кара за United Autosports, където съдружник е Зак Браун и ще е зад волана на прототип Ligier от LMP2, което прави шансовете му за победа скромни. Но да не забравяме, че миналата година LMP2 имаше представители на подиума в Льо Ман.

Според източници, близки до Монтоя, той иска да „пробва” тази година и евентуално след това да си търси място в по-силен тим и в LMP1, за да преследва и той победата в Льо Ман. Което ще направи битката на Алонсо много по-трудна от очакваното.

Тази година Монтоя ще дебютира в Льо Ман, а той вече има опит в състезанията за прототипи, тъй като кара за Team Penske в американския шампионат IMSA, където LMP2 или по-точно неговият задокеански еквивалент. А и Монтоя вече спечели „американската тройна корона”, тъй като има титла в CART сериите, в „Инди 500” и „24 часа на Дейтона”.

Само да припомним, че единственият пилот, печелил досега „Тройната корона” е британецът Греъм Хил. Той има пет победи в Монако (1963, 1964, 1965, 1968 и 1969), през 1966 печели „Инди 500”, а през 1972 и „24 часа на Льо Ман”.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.