Фернандо Алонсо е подписал предварителен договор с Renault, но завръщането на двукратния световен шампион във Формула 1 все още не е сигурно. Информацията за това се появи почти едновременно в испански и британски медии, но никъде не се цитират източници, които да потвърдят с имената си това развитие.
От деня, в който стана ясно, че Карлос Сайнц ще замести Себастиан Фетел във Ferrari за догодина, а Дениъл Рикардо напуска Renault заради McLaren, също в края на 2020, завръщането на Алонсо в тима на Renault е сред любимите теми на анализаторите.
Самият Алонсо на няколко пъти намекна, че има интерес отново да кара за тима, вестник Marca обяви, че испанецът преговаря с бившия си отбор, а тази седмица пилотът обяви, че за 2021 иска да се състезава на високо ниво – Формула 1, WEC или IndyCar. И по пътя на логическото изключване, Формула 1 е най-вероятният вариант.
Според вестник The Telegtaph предварителното споразумение с Renault е подписана „няколко седмици преди Алонсо да навърши 39 години”, като рожденият му ден е 29 юли.
За сезон 2021 Renault разполага само с един пилот – Естебан Окон, който тази година ще се върне като титуляр във Формула 1, но оставането на тима в световния шампионат все още е под въпрос. И никой от шефовете на компанията, нито от шефовете на отбора не са опровергали категорично тези мрачни очаквания.
Renault е най-големият автомобилен производител, участващ във Формула 1, а от юли компанията ще има нов шеф – напусналият SEAT Лука дe Мео. Той напусна испанската марка на VW през януари и сега се завръща в Renault, където преди повече от 25 години е започнала кариерата му в автомобилната индустрия.
Рикардо подписа с Renault през 2018 за два сезона, а това, че реши да не удължи договора си с тима, воден от Сирил Абитбул се оказа изненада, въпреки че той беше сочен за един от кандидатите за мястото на Фетел в Маранело.
Според някои анализатори, привличането на Алонсо има за цел буквално да спаси тима на Renault, тъй като испанецът има милиони фенове и освен това почти винаги успява да постигне повече от това, на което е способна колата му.
Алонсо спечели двете си титли във Формула 1 през 2005 и 2006, като тогава тимът се ръководеше от Флавио Бриаторе, а испанецът детронира Михаел Шумахер и Ferrari.