Фернандо Алонсо обеща на феновете си голяма новина за вторник, 14 август, т.е може би още в началото на следващата седмица ще знаем бъдещето на двукратния световен шампион във Формула 1. И най-важният елемент от това близко бъдеще е следният: колко още време ще гледаме испанеца във Формула 1?
Решението на Алонсо да остане или не във Формула 1 ще е много важно за целия шампионат и пазара на пилоти. Да не забравяме, че световният шампионат за издръжливост (WEC) премести цяло състезание заради него.
Отсега обаче стоят въпроси, които още нямат отговори. Ако няма неочаквани промени в календарите на WEC и Формула 1, на 16 март догодина е квалификацията за състезанието от WEC в Себринг. На същия ден обаче е и квалификацията за първия старт във Формула 1 от сезон 2019. В кой от двата състезателни уикенда ще участва Алонсо. От сайта racefans.net обявиха, че на два пъти са го питали точно това, но той всеки път е отказвал да даде конкретен отговор.
Алонсо на няколко пъти вече обяви, че ще вземе решение за бъдещето си по време на лятната пауза през сезон 2018, която за него е по-кратка, тъй като той ще участва в състезанието от WEC на „Силвърстоун” другия уикенд, а на следващата седмица предстои Гран при на Белгия на „Спа”.
Дали обаче Фернандо ще прекара още един сезон във Формула 1? Вече минаха над 5 години от последната му победа, а шансовете му да кара автомобил, с който догодина да се бори за победи и световната титла, са имагинерни.
Когато Алонсо се върна в McLaren, надеждите му бяха, че с Honda тимът ще се върне на върха на класирането. Това обаче не се случи. След това дойде първият сезон на McLaren с мотори на Renault, като Фернандо предполагаше, че представянето на британския отбор ще е близо до това на Red Bull и то ще има шанс да се пребори за някой друг подиум. Това също не се случи, поне не в първите 12 старта тази година. Сега в McLaren стартира много сериозна програма за преструктуриране и обновяване на тима, която може да отнеме години. Дали обаче Фернандо може да си позволи да чака толкова дълго?
Ако не, шансовете, че някъде другаде ще намери кола, с която да се бори за победи, не са никак големи. В Mercedes и Renault за догодина всичко е запълнено.
Кристиан Хорнър обясни, че Алонсо съзвада „твърде много хаос” във всеки тим, в който отиде и това на практика му затвори вратата към Милтън Кийнс. Но в интерес на истината, тя никога не се е отваряла. А след идването на Honda сякаш и се заключи…
Това оставя една възможност – Ferrari. Себастиан Фетел, който преди три сезона замени Алонсо е с дългогодишен договор с тима. Доскоро се смяташе, че мястото на Кими Райконен ще бъде заето от Шарл Льоклер от Sauber, но смъртта на Серджо Маркионе, който държеше на тази смяна, определено ще я забави.
Едва ли някой в Маранело може да каже какво смята да прави новият главен изпълнителен директор на Скудерията Луис Кери Камилери. Дали ще продължи курса на Маркионе? Или има собствен план? Дали Камилери ще сметне точките, които Фетел пропиля в Баку, на „Пол Рикар” и „Хокенхайм” и ще прецени, че Алонсо не би допуснал такива грешки? Това е смела прогноза, но не и невъзможна. В крайна сметка, Ferrari нае отново Райконен, въпреки че му плати повече от богато, за да се отърве от него през 2009, а в McLaren си върнаха Алонсо след случилото се в скандала „Спайгейт”.
В същото време в McLaren са готови да действат изключително гъвкаво, за да задържат Алонсо, дори и той да не иска да кара във Формула 1. Испанецът спечели тази година в Льо Ман, което означава, че за да вземе „Тройната корона” му трябва победа в Индианаполис. Но догодина състезанието пак ще съвпадне с Монако и ще се наложи той пак да го пропусне. Не и ако кара пълен сезон в Индикар, където McLaren и Зак Браун могат да му осигурят място в силен отбор, който ще му даде шанс за победи. Но дали Алонсо ще се съгласи да се бори с утвърдените звезди в шампионата и то на трасета, които не познава?
В последните години Алонсо критикува сериозно развитието на Формула 1, където шампионатът е под контрола на големите отбори и другите на практика нямат шанс за победи. Но в Индикар този сезон победи са взели 7 пилоти от 5 отбора, така че ако е последователен, Алонсо наистина трябва да погледне към Щатите.
Още малко търпение, във вторник трябва да дойде голямата новина, обещана от испанеца.