Спекулациите около бъдещето на двукратния световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо стават все по-смели, като испанецът вече заяви, че планира да участва в 8 състезания до края на 2019, като в тях не влизат „24 часа на Льо Ман” на 15 и 16 юни.
С финала в Льо Ман приключват и ангажиментите на Алонсо към Toyota, но само в световния шампионат за издръжливост (WEC), иначе той остава пилот на Gazoo Racing – компанията-шапка на отделните състезателни програми на японския гигант.
Според източници от обкръжението на Алонсо, вече е почти сигурно, че Фернандо ще стартира в рали „Дакар” през 2020 година, като се очаква той да е съотборник с друга испанска легенда – Карлос Сайнц, който освен двете си световни рали титли (1990 и 1992) има и две победи в „Дакар” – през 2010 и 2018 година. Естествено, и двамата ще защитават цветовете на Toyota.
А тази седмица няколко независими един от друг източници в Испания съобщиха, че е много вероятно Алонсо да стартира в рали „Испания 2019”, 13-и и предпоследен кръг от световния шампионат тази година. Асфалтовата надпревара е от 24 до 27 октомври, а отсечките са на територията на Каталуня.
Все още няма достатъчно информация как точно ще бъде оформена сделката на Yaris WRC, с който ще кара Алонсо, като естествено, той ще е със статут на частен пилот, а колата официално ще е взета под наем от тима, ръководен от Томи Макинен. Отделно от това, участието на Алонсо ще е и добра реклама на програмата за даване на Yaris WRC на частни пилоти за участие в световния шампионат – възможност, която Макинен обяви, че съществува от началото на тази година.
Алонсо заяви, че в седмиците след Льо Ман ще обяви по-конкретно какви са плановете му поне до края на годината, така че чакането може би няма да е много дълго.
В края на миналия месец амбицията на Алонсо и McLaren да участват за втори път в „500 мили на Индианаполис” се провали заради неуспеха в квалификациите – испанецът не успя да попадне в Топ 33 на участниците, за да получи право да кара в състезанието. По-късно от тима официално се извиниха на Фернандо за провала, а той уточни, че няма желание да кара през 2020 година цял сезон в IndyCar, за да натрупа достатъчно опит в американските надпревари.