Испанската звезда на McLaren Фернандо Алонсо има две световни титли, спечелени през 2005 и 2006 с Renault, но пилотът оценява най-високо представянето си през 2012 – може би последният силен сезон на Ferrari, преди италианците да изпаднат в поредната си криза.
Алонсо кара във Формула 1 от 2001 година и след титлите с Renault, където стана пилотът, детронирал Михаел Шумахер, испанецът все не успява да попадне в подходящия отбор в точния момент и в последните години представянето му редовно е много по-добро от това на тима, за който се състезава Фернандо.
Ако се върнем към 2012 година, ще видим, че тогава Алонсо взе три победи и записа още девет качвания на подиума, като титлата трябваше да се реши в последното състезание за сезона в Бразилия. На старта в Сао Пауло Фернандо имаше надежда за успех, тъй като световният шампион Себастиан Фетел се удари с Бруно Сена и се завъртя, но след това успя да си пробие път от последното до шестото място.
Точно в Бразилия беше поставено началото и на поредното противопоставяне между пилотите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър, което доведе до грандиозния скандал в Малайзия през 2013, когато германецът не спази заповедите от бокса и открадна победата на съотборника си. В Бразилия Марк отказа да пропусне Фетел пред себе си на старта и го притисна към вътрешната част на първия завой, което доведе до изоставането на Себ и последвалия контакт със Сена. След това Уебър заяви, че не е имал друг избор в напрегнатите секунда след старта, но историята показа, че Фетел не му е повярвал.
В крайна сметка през 2012 Фетел взе третата си поредна световна титла, а Алонсо остана на 3 точки от него в края на сезона. Това е и вторият случай, в който Фернандо стигна до вицешампионската титла. След това той повтори това постижение и през 2013, но тогава изоставането му от Фетел беше много по-сериозно – 155 точки на финала на годината.
„Може би 2012 година е най-добрият ми сезон във Формула 1 – заяви Алонсо. – След това слагам 2014, а на трето място – представянето ми през 2016.
„В края на тази година нещата започнаха да се получават. Последните 10 обиколки в Бразилия, когато карах с гуми, които бяха навъртели 40 тура, бях силен и равностоен на всички останали. Вече се чувствам уверен в колата, което ми позволява много пъти да атакува на ръба на възможностите. От моя гледна точка, през 2016 пилотирането ми беше на висока.”
Испанецът отбеляза и още нещо – че през 2016 се е представил много по-добре от съотборника си Дженсън Бътън, който в края на годината се оттегли от Формула 1.
„Дженсън е невероятен пилот – обясни Алонсо. – Миналата година отново се уверих в това, а през 2016 успях много пъти да съм пред него, както в квалификациите, така и в състезанията.
„Доволен съм от прогреса на McLaren-Honda и съм оптимистично настроен за следващия сезон. Знам, че ни остава много път до това да спечелим световната титла, но сега съм много по-щастлив в сравнение с миналата година.”