Всичко може да се промени изключително бързо на рали „Дакар“ и 5 януари доказа това с пълна сила. Още сутринта стана ясно, че Насер Ал-Атия официално отпада от надпреварата, а малко по-късно Тоби Прайс и Карлос Сайнц последваха катареца.
В четвъртък състезателите трябваше да се преборят с 416 състезателни километра от Сан Салвадор де Хухуй (Аржентина) до Туписа в Боливия. Това деня един от най-дългите в хода на състезанието, като заедно с това пилотите се изкачиха над 3500 метра над морското равнище.
За съжаление, ралито приключи за победителя при мотоциклетистите през миналата година Тоби Прайс, който спря на 371-я километър. Съотборникът в КТМ на Прайс, Матиас Валкнер взе победата с преднина от две минути пред лидера Хоан Бареда.
„Казано честно, за мен беше по-лесно защото виждах следите на другите – коментира Валкнер. – Чувствах се добре на мотора, но не смятах, че темпото ми е достатъчно добро за етапна победа. Лошото нещо което се случи днес е, че Тоби катастрофира. Спрях при него докато дойдат докторите, а по-късно ми казаха, че той няма да може да продължи. Здравето е най-важното нещо и се надявам Тоби да е добре.“
На трета позиция в етапа завърши Мишел Метж с Хонда. В генералното класиране Бареда води с осемнадесет минути пред Пабло Кинтанила (Хуксварна), а на трета позиция се намира Валкнер с пасив от двадесет минути зад лидера.
Французинът Сирил Депре (Пежо) записа своята първа етапна победа с автомобил на „Дакар“, като на финала той изпревари с малко над десет минути изоставане завърши Мико Хирвонен (Мини), следван от Нани Рома (Тойота)
Новината за деня при автомобилите бе превъртането през таван на Карлос Сайнц. Победителя от „Дакар“ 2010 пропадна в едно доста сериозно дере, което го принуди да изчака спасителен екип, за да извади неговия автомобил. Въпреки това той успя да прекоси финиш линията, но с пасив от над два часа спрямо Депре.
Сайнц не бе единственият пилот на Пежо с проблеми в четвъртък. Стефан Петерханзел изгуби 15 минути след навигационна грешка, а Себастиан Льоб имаше проблеми с двигателя, което му струва 22 минути закъснение спрямо победителя в етапа.
„Невероятно е да спечелиш етап след едва три участия с автомобил в „Дакар“ – заяви Депре. – Стартирахме със сравнително малки дюни, но с висока надморска височина, като колата губеше до 40 процента от мощността си на места.
„В началото поведохме ние, след това Карлос ни изпревари след около 6 километра и ние го следвахме през почти целия ден. За съжаление обаче на една доста тясна и технична част той направи грешка и превъртя колата през таван.“
„За нас беше един доста лош ден – разочаровано обясни Петерханзел на финала на етапа. – В последната част на етапа, сбъркахме при навигацията и напълно се изгубихме. Влязохме една доста голяма дупка в река и заседнахме за около двадесет минути.
„Повредих малко волана и счупихме едно колело. Затова деня ни не бе много добър, но спрямо този на Карлос може би не бе чак толкова зле.“
При АТВ-тата Игнасио Касале (Ямаха) изпадна на втора позиция в генералното, след като представителя на домакините Валтер Носиглиа (Хонда) взе етапната победа пред родната си публика в Туписа.
Боливиецът прекоси финиша след шест часа и шест минути, като победи новия лидер в класирането Сергей Каряткин (Ямаха) и излезе на втора позиция в генералното.
Само 30 секунди е разликата между лидерите след почти пет часа ожесточена битка при камионите. Жерар де Рой (Ивеко) излезе напред, записвайки своята първа етапна победа през тазгодишното издание на рали „Дакар“. Айрат Мадреев завърши на втора позиция, следван от съотборникът си с Камаз Антон Шибалов.