През този уикенд ще се състои предпоследният кръг от световният рали крос шампионат в Германия. Матиас Екстрьом е временен лидер с аванс от 27 точки пред Йохан Кристоферсон, който се намира на втора позиция.
Ако Екстрьом, който ще пропусне последния кръг от DTM заради World RX, успее през този уикенд да изгради разлика от над 30 точки, той ще бъде световният шампион за 2016.
Германското трасе е и последен кръг от европейския рали крос шампионат в класовете S1600 и Туринг. В клас S1600 са заявени двадесет пилоти, като лидер в шампионата е датчанинът Улрих Линеман, който води с шест точки пред Кристиан Сзабо.
Титлата в серия Туринг, също ще се решава в Германия. Бен-Филип Гундерсон, Магда Андерсон и Фредрик Магнусен са събрани само в десет точки преди последния кръг.
„Естеринг“ е второто най-старо рали крос трасе в шампионата, като още от 1973 година е приемало международни надпревари от набиращата изключителна популярност дисциплина. Намиращащо се на около 50 километра на юг от Хамбург, трасето е с дължина от 950 метра и е едно от най-бързите в календара.
В Supercar категорията са се заявили 30 състезатели, заедно с настоящия световен шампион Петер Солберг, който за пръв път в своята рали крос кариера не успя да се класира за полуфиналите в последната надпревара.
Норвежецът се намира на трета позиция в генералното класиране с пасив от 34 точки зад Екстрьом. Томи Рустард ще седне зад воланът на Seat Ibiza-та на Munnich Motorsport, надявайки се да повтори победата си в Euro RX от Латвия.
Представители на домакините ще бъдат Рене Мюниn и Андреас Щефен, но Екстрьом е изключително популярен в Германия поради участията му в DTM.
„Все още има доста работа – обясни Екстрьом. На „Естеринг“ и във финала в Аржентина все още могат да се спечелят 60 точки, а конкуренцията не си почива. Една грешка и лидерството може да изчезне.“
Водещият на американската версия на Топ Гиър – Танер Фауст ще запише второто си участие в шампионата през този сезон, отново зад волана на Volkswagen Polo World RX за отборът на Volkswagen Sweden.
Битката при отборите също е доста интересна. Team Peugeot-Hansen са доста близо до EKS, като разликата между двата отбора е от крехките осем точки. Peugeot-Hansen, който са представени от Тими Хансен и Себастиан Льоб, имат предимството на „Естеринг“ понеже са го използвали за тестове по-рано през годината.
„Един път и аз да мога да кажа, че познавам достатъчно добре трасето, понеже тествахме на него по-рано през годината- обясни Себастиан Льоб. – Няма много завои, но са доста трудни като конфигурация.
„Първият завой, затваряща се фиба, е доста специфичен. Има малко асфалт от вътрешната страна и е доста трудно да поставиш колата на най-оптималната линия за дългата права. Разполагаме с доста добра кола и смятам че, можем да се борим за първата позиция, както и да влезем в Топ 3 при пилотите.“