ноември 12, 2019

Боговете сигурно са полудели – версия автомобилен спорт

Автор Владимир Гатев

Безспорно един от най-приятните комедийни филми, които някога съм гледал е „Боговете сигурно са полудели“. Смешната история ни отвежда в Африка и ни запознава със симпатичния бушмен Кси и неговата съдбоносна среща с празна бутилка от Кока Кола – среща, която го забърква в куп забавни истории. Филмът е емблематичен и неговото заглавие е станало нарицателно за почти всяко бомбастично събитие, което се случва по света.

В последните месеци, боговете на моторспорта (ако такива съществуват), определено не са с всичкия си. В рамките на няколко седмици избухнаха толкова много „бомби“ в света на високите скорости, че на редовия моторспорт фен му е трудно да се ориентира в постоянно променящата се обстановка.

Всичко започна с шокиращата новина за изтеглянето на Audi от Световния шампионат за издръжливост (WEC). Последствията от един от най-големите скандали в автомобилостроенето „Дизелгейт“ бавно започна да застига марките под шапката на Volkswagen.

Първия удар понесе една от легендите на Льо Ман – Audi. Тринадесет кратния победител при отборите бе принуден да се откаже заради рязкото стягане на коланите от страна на старейшините във Волфсбург. И ако феновете си мислеха, че Audi ще е изкупителната жертва и шефовете ще се ограничат с анулирането на програмата във WEC, броени дни след спечелването на четвъртата си поредна конструкторска титла в Световния рали шампионат VW обяви изтеглянето си от този шампионат.

cyereafxcaaqr-a

Решението на базирания във Волфсбург концерн остави без работа три от най-популярните и рейтингови екипажа в света на ралитата – четирикратните световни шампиони Себастиен Ожие / Жулиен Инграсия, финландците Яри-Мати Латвала / Мика Антила и младите надежди Андреас Микелсен / Андерс Йегер. Това буквално взриви трансферния пазар във WRC, по-малко от три месеца преди началото на новата ера в света на ралитата очаквана с огромен интерес от милионите фенове на спорта. Освен договорите на екипажите на боклука бе захвърлен и проектът “Polo R WRC 2017”, който имаше пълния потенциал да продължи немската доминация във WRC за още дълги години напред.

И ако всички си мислеха, че изненадващите новини са приключили и всички ще се насладят на месец спокойствие преди коледните и новогодишни празници – изненада, световния шампион във Formula 1 Нико Розберг обяви оттеглянето си.

lewis-hamilton-nico-rosberg_3377245

Броени часове преди да получи наградата си във Виена по време на Галата на шампионите на FIA, Розберг заяви, че спира със състезанията моментално. Няколко дни след последния епичен епизод от битката си с Люис Хамилтън, завършил с първи негов сериозен успех, германецът буквално взриви света на моторните спортове с решението си. И ако то не е разбираемо за по-голямата част от феновете, Розберг съвсем простичко обясни – изпълних мечтата си и това ми е достатъчно.

По традиция, месец декември е един от най-спокойните в света на високите скорости. Време на слухове и догадки, но като цяло без големи новини – отборите във Formula 1 са обявили своите пилоти за следващия сезон, ралиджиите правят последни тестове на новите си автомобили и толкова.

Но благодарение на полуделите моторспорт богове, последния месец на 2016-та година ще се помни дълго. Трите големи бомби от Германия – изтеглянето на Audi и VW, и изненадващия край на кариерата на най-новия световен шампион във Formula 1 Нико Розберг , ни обещават изключително интересни последни дни на годината. Въпросите са много, а отговорите малко. Къде ще отиде четирикратния световен рали шампион Ожие – при милионите на Тойота, или Малкълм Уилсън ще сбъдне мечтата си да го види зад волана на Fiesta WRC, а защо не RedBull да не направи поредната си огромна инвестиция в моторните спортове и да закупи програмата на VW и проектът “Polo R WRC 2017”, гарантирайки още години доминация за французинът? Как ще се развият кариерите на Латвала и Микелсен? Кой ще е съотборник на Хамилтън в Mercedes? А дали пък Ожие няма да премине във Formula 1 – справка интервюто на Тото Волф от преди няколко минути?

Едно е сигурно – следващите седмици ще се наситени от интересни новини, а новите ери във WRC и Formula 1 започват повече от епично. Не ми се мисли какво ще бъде, когато червените светлини загаснат и драмата се прехвърли по пистите и скоростните отсечки. Гаранция за страхотни емоции и настроение за милионите фенове по света и у нас.

А иначе – боговете наистина са полудели!

Коментари

Коментар

Реклама