Валтери Ботас спечели доминантна победа в Гран при на Турция, като стартира от полпозишън. Съотборникът му в Mercedes Люис Хамилтън завърши пети и пак проведе дълъг спор по радиото с тима, а Макс Верстапен финишира втори и отново е начело в класирането.
Това е първа победа за Валтери този сезон и по-важното идва на пистата, където миналата година той преживя някои от най-трудните моменти в кариерата си. През 2020-а Ботас се завъртя 6 пъти в хода на състезанието и на финала бе едва 14-и. Сега финландецът се възползва отлично от това, че Mercedes разполагаше с най-добрата кола в Турция и беше недостижим на мократа писта – нещо, което рядко е демонстрирал в такива условия.
С това каране Валтери не остави на представящия се много силно на дъжд Макс надежда за победата, а първите му обиколки след бокса бяха като открит урок по скорост и постоянство. Същото важи и за атаката му към Шарл Льоклер – последното препятствие между Валтери и победата.
Неприятното е, че Ботас демонстрира това пилотиране чак сега, а не по времето, когато шефовете на тима обмисляха дали да му предложат нов договор.
Хамилтън стигна до 5-ото място, въпреки че стартира 11-и, но феновете най-вероятно ще запомнят основно разправията му по радиото с бокса дали трябва да спира или не за смяна на гуми. Дори клишето „Казах ви” вече звучи дразнещо. Тази история сигурно ще живее още ден-два, тъй като от Mercedes признаха, че са сбъркали с повикването на Люис в бокса, но пък от Pirelli обясниха, че той най-вероятно е нямало да може да стигне до финала без смяна на гуми.
Също така, дали Турция беше най-подходящото място за смяна на двигателя на Хамилтън? Андрю Шовлин намекна, че е имало и друг вариант, но Тото Волф е категоричен. Резултатът обаче засега показва, че това решение е по-скоро грешно – при тези условия Хамилтън щеше да е фаворит за победата ако беше запазил първата си позиция в квалификацията. Но на финала Макс взе 18 точки, а Люис – едва 10 и Верстапен отново води в шампионата.