октомври 14, 2019

Ботас №1 на старта на сезона, Ferrari се препъна

Валтери Ботас спечели в Австралия първата си победа от края на 2017 насам и успя да изненада както сочените за фаворити Люис Хамилтън и Себастиан Фетел, така и милионите фенове, които смятаха, че финландецът ще помага на британеца от старта на сезона.

В квалификацията в Мелбърн Хамилтън и Ботас показаха, че превъзходството на Ferrari по време на тестовете в Барселона е било измамно и убедително окупираха първата редица. Валтери имаше аванс от над 4 десети от секундата при първите бързи обиколки в решителната част на сесията, Хамилтън подобри резултата си и излезе първи, Ботас остана зад него, но само на малко над 0,1 секунди.

На старта днес обаче финландецът потегли по-добре, влезе първи в първия завой, а оттам нататък изгради перфектно състезание – спиране в бокса в 23 обиколка и страхотно темпо и с двата типа гуми, включително и най-бърза обиколка и допълнителна 1 точка малко преди финала.

Опитът за по-агресивна стратегия на Себастиан Фетел и ранното му спиране в 14-ата обиколка беше покрито от Хамилтън в следващата обиколка. Така Mercedes запази шансовете си за двойна победа, макар и това да не се отрази добре на възможността на 5-кратния световен шампион да се бори за победата. Но днес той беше в ролята на догонващ и тимът нямаше основание да застраши победата на Ботас.

По-ранното спиране на Фетел се оказа грешка, дори и да е било предизвикано от проблеми с гумите, тъй като в 31-ата обиколка той беше догонен от Макс Верстапен, който го атакува на старт-финалната права и в 3-я завой го изпревари. Отлично постижение за Макс, чийто гуми бяха с 11 обиколки по-нови от тези на Себастиан, както и за Honda – японците записаха първи подиум от Великобритания 2008 и от бокса потвърдиха, че са разрешили на Макс да атакува на пълна газ на правите.

Последната въпросителна в челото падна в момента, в който Шарл Льоклер с другата кола на Ferrari догони Фетел и попита по радиото дали да остане зад него или да го атакува. Отговорът беше, че трябва да остане зад германеца и да поизостане малко зад него. Скудерията използва заповеди от бокса още в Мелбърн, а загубата на скорост от страна на Фетел във втората половина на надпреварата е още един въпрос, който трябва да намери отговор преди старта в Бахрейн след 2 седмици.

Коментари

Коментар

Реклама