Темата с вероятния трансфер на световния шампион във Формула 1 Люис Хамилтън във Ferrari позатихна в последните месеци, в които новините за пилотите, свързани с Маранело бяха доминирани от неясното бъдеще на Себастиан Фетел и идването на наследника му Карлос Сайнц. Но бившият пилот от Формула 1 и настоящ тв коментатор Мартин Брандъл е на мнение, че все пак, през 2023 година Хамилтън може да се окаже пилот на Скудерията, въпреки ангажирането на Сайнц.
„Не съм уверен, че Карлос Сайнц има гаранция за мястото си в тима след края на 2021 година – обясни британецът. – Ако Тото Волф напусне Mercedes заради очакваното намаляване на разходите, то тимът на шампионите може да изостане. В този случай Хамилтън ще трябва да разгледа варианта да продължи кариерата си във Ferrari. Аз на негово място бих постъпил точно така.
„Михаел Шумахер години наред беше героят на Ferrari, но тази връзка се скъса, когато той подписа с Mercedes при завръщането му във Формула 1 – допълни Брандъл. – За съжаление, престоят му в Mercedes не беше особено успешен. В случая на Люис ще му се наложи да се раздели с компанията, която го е подкрепяла в цялата му професионална кариера. Дали такава стъпка е оправдана само заради романтиката да си пилот на Ferrari? И ще могат ли в Маранело да му предоставят автомобил, достоен на възможностите му или в крайна сметка и той ще се окаже разочарован като Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел?
„Люис е наясно, че е стигнал до финалния етап от своята кариера. По мое време във Формула 1 и пилотите, навършили 40 години можеха да побеждават, но тогава спортът беше по-различен – телеметрията не беше толкова важна и опитът имаше много по-голямо значение. Пилотите използваха опита си, за да развият колите и да ги направят по-бързи. Много често се е случвало буквално да „уговарят” болидите да стигнат до финала, като се опитват да работят така със скоростите, спирачките и гумите, че да удължат още малко живота им.
„Сегашните болиди във Формула 1 са по-мощни и по-бързи, а младите пилоти доминират в спорта. Надявам се, че скоро ще имаме и жени, които ще се състезават във Формула 1. Не можем да кажем, че Люис е възрастен, но дали ще продължи да се състезава, след като навърши 40 години? Не, определено не.
„Според мен, Хамилтън ще подпише още един договор преди края на кариерата му във Формула 1. Той си остава много силен пилот, както досега, но за да продължи напред ще има нужда от мотивация. Засега не съм видял у него признаци, че се готви да спре с Формула 1, но в последните месеци се случиха толкова много неща, че вече всичко е възможно.”
Договорът на Хамилтън с Mercedes изтича в края на 2020 година, като той и Тото Волф вече обявиха, че не очакват усложнения относно удължаването му, като според непотвърдена информация британецът ще преподпише за 3 години. Но това зависи от бъдещето на Mercedes във Формула 1 и от споменатите от Брандъл условия, на първо място дали Волф ще остане начело на тима или ще реши да напусне.