Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун обича да привлича вниманието на медиите с бомбастични изказвания и нямаше как да изпусне възможността, която му дава оспорваната битка за титлата този сезон. Едно състезание преди края Макс Верстапен и Люис Хамилтън се изравниха по точки на върха на класирането, като пилотът на Red Bull има една победа повече.
Според Бърни, Хамилтън демонстрира неособено коректно отношение към Верстапен, а от Mercedes са подели психологическа игра, която има за цел да уплаши Макс.
„Макс е момче в сравнение с Люис, а най-лошото от всичко е, че за Хамилтън работи мащабна пропагандна кампания – обясни Екълстоун в интервю за агенция AFP. – Макс е под постоянно напрежение, а Тото Волф редовно лично ходи да говори с директора на състезанията. От Mercedes оказват натиск върху Макс, опитват се да го уплашат, а това не е коректно. Това са психологически игри, а Макс трябва да се справи със сериозно изпитание, а не просто да участва в още едно състезание.
„Макс кара от няколко години във Формула 1, но няма опита от уличното възпитание, който притежава Люис – допълни Бърни. – Този опит е закалил характера на Хамилтън и той преследва победата, поддържан от Mercedes, а това е отборът, който се превърна в доминираща сила във Формула 1. Люис психологически е по-стабилен от Макс.
„Верстапен за първи сезон разполага с автомобил, с който редовно да се бори за победи – допълни Бърни. – Сезонът се получава невероятно интересен и всичко това е от полза за спорта. Предишни сезони повече или по-малко се знаеше кой ще спечели. Но сега всичко се развива по по-различен сценарий.”
Бърни уточни, че дори и да спечели осмата си световна титла в неделя Люис Хамилтън няма да го убеди, че е най-добрият пилот в историята на Формула 1.
„Винаги съм смятал, че най-добрият пилот е Ален Прост. Той залагаше основно на карането и никога не е получавал подкрепа от тима – обясни Екълстоун. – Трябваше сам да се грижи за всичко, а съотборниците му винаги са били много силни пилоти.
„Смятам, че в момента, в който угасне светофарът на старта, оттам нататък пилотът трябва да се оправя сам. А днес пилотите получават помощ от екипи, които работят на пистата, в базите на отборите в Англия или Италия и постоянно им казват какво да правят.
„Но дори и Люис да не спечели титлата, това нищо няма да промени. Той си остава сред петте най-добри пилоти за всички времена. Той е изключително талантлив и умен пилот.”