Бившият световен шампион във Формула 1 Дженсън Бътън най-после потвърди, че преди сезон 2013 е бил много близо до това да премине във Ferrari, но в крайна сметка е избрал да остане в McLaren.
Британецът говори пред Motorsport News, като обясни, че трансферът му „почти се осъществил”.
В хода на сезон 2012 във Формула 1 се появиха много спекулации, че Бътън преговаря със Скудерията, за да премине в Маранело за сезон 2013, по-късно слуховете го пращаха там и за сезон 2014, но в крайна сметка италианците предпочетоха да си върнат Кими Райконен.
Едва сега Бътън обясни, че преговорите му с Ferrari са били толкова напреднали, че се е стигнало до подготвянето на сурова версия на договора му с тима.
„В един момент от кариерата си всеки пилот би искал да кара за Ferrari – заяви Бътън пред Motorsport News. – Преди 8 години имаше сериозна възможност да премина във Ferrari, това почти стана, но по различни причини, в крайна сметка не стана.
„На практика договорът ми беше готов, но може би стана по-добре, че останах в McLaren.”
Бътън подписа с McLaren през 2010 година и договорът му беше за 2+1 години – два сезона с опция за трети. В началото на 2021 Бътън подписа нов дългосрочен контракт с McLaren, който замести дотогавашния му договор и така на практика беше елиминирана възможността британецът да премине в Скудерията за сезон 2013.
Бътън кара за McLaren 7 години плюс 1 състезание в Монако през 2017, когато смени Фернандо Алонсо.
Ако Бътън беше преминал във Ferrari за 2013, то това щеше сериозно да се отрази на пазара на пилоти по това време, тъй като за 2013 британският тим се раздели с Люис Хамилтън, който отиде в Mercedes.
Бътън става поредният пилот от Формула 1, потвърдил, че е преговарял със Скудерията през второто десетилетие на века. Роберт Кубица вече обяви през 2018, че е имал подписан договор с италианците да премине в Маранело за сезон 2012, но полякът катастрофира на рали през 2011 и кариерата във Формула 1 прекъсна за 8 години. Нико Розберг и Марк Уебър също потвърдиха, че са преговаряли с Ferrari, но те избраха да останат в отборите, за които караха – съответно Mercedes и Red Bull.