Вчера се появиха първите по-надеждни информации, че Mercedes и Люис Хамилтън са стигнали до съгласие относно новия договор на 7-кратния световен шампион във Формула 1. Според F1-Insider.com, новият контракт на Люис ще е за 1 година с опция да бъде удължен за още един сезон.
Очаква се, че заплатата на британеца ще остане същата – 40 милиона евро, но пък Mercedes прави отстъпки на пилота – той ще има право да продаде две рекламни позиции на каската и гащеризона си през новия сезон. За последно в Mercedes направиха такова изключение за Михаел Шумахер, когато 7-кратният световен шампион се върна в спорта точно с този тим за сезон 2010.
Естествено, другата голяма тема е свързана с евентуалното включване в договора на клауза, която позволява на Хамилтън да налага вето на това кой да бъде вторият пилот на тима. Много фенове решиха, че това вето ще е заради Джордж Ръсел, но е много по-вероятно неговата пряка цел да е Макс Верстапен, което всъщност е един вид комплимент за пилота на Red Bull.
Каквото и да се случи през 2021 във Формула 1, за началото на сезон 2022 Ръсел едва ли може да е сериозна заплаха за Хамилтън като негов съотборник. Което не може да се каже за Верстапен, за когото се смята, че от доста време е в списъка на Тото Волф като кандидат №1 за мястото на Хамилтън, когато Люис реши да се занимава с нещо друго. В последните сезони Верстапен показа сериозна зрялост, много скорост и невероятна адаптация към трудните за каране коли на Red Bull. А представянето му на фона на проблемите, които имат всички пилоти, които караха с него след Дениъл Рикардо е показателно за таланта му.
Що се отнася до изискванията на Хамилтън към Mercedes, коментирани от бившия собственик на отбор във Формула 1 Еди Джордан, то ирландецът е съгласен с някои от тях. Според него, Люис заслужава дял от тв приходите, както и правото да продава сам рекламни площи по гащеризона или каската си, но не може да иска 10% от всички приходи на тима, защото, както каза Еди „никой не е незаменим”, колкото и да е важен Хамилтън за Mercedes и Формула 1.