Двукратният световен шампион в рали кроса Петер Солберг и отборът му PSRX Volkswagen World RX Sweden представиха своя нов автомобил, подготвен от Фолксваген Моторспорт вчера в Стокхолм.
Солберг и неговият нов съотборник Йохан Кристоферсон представиха автомобила пред медии, спонсори и екипа на тима точно по обед в ателие в шведската столица. Polo GTI Supercar е базиран на шампионския автомобил на Фолксваген от Световният рали шампионат, но с промени, за да отговаря на изискванията на World RX шампионата.
„Много сме въодушевени от този проект – обясни Солберг. – Свършихме доста работа. Тук на представянето нещата изглеждат спокойни, но в Хановер работата по колата продължава с пълна сила.
„Имал съм много възможности да карам в други дисциплини или да работя с други отбори, но аз съм си твърдоглав. Наистина искам винаги да има част от мен в проектите. Доволни сме от агресивния вид на колата, трябва да изплашим конкуренцията“, шеговито приключи Солберг.
„Много съм горд да заема едно от топ местата във Фолксваген Груп, като официален пилот – разясни Йохан Кристоферсон, който завърши на втора позиция в шампионата през миналия сезон.- С нетърпение очаквам да бъда съотборник на Петер. Засега работим добре в предсезонните тестове.“
Фрабрис ван Ертвелде е проджект мениджъра за Фолксваген в World RX, като също така ще бъде и състезателен инженер на Солберг. Съпругата на норвежецът Пернила, за пореден път ще бъде в ролята на съгледвач за мъжът си, но в новият отбор ще поеме и длъжността шеф на тима.
Съвместната работа с Фолксваген отново среща техническия директор на моторспорт подразделението на германската компания Франсоа-Ксавие Демайсон със Солберг. Двамата работиха за последно заедно за отборът на Субару в световния рали шампионат.
„Работата, която свършихме през последните три и половина месеца, не е нещо революционно – коментира Демайсон, или по-добре познат като FX. – Взехме за база познанията ни от WRC колата за 2014, която адаптирахме към правилата на рали кроса.
„Скоростната кутия и охлаждането са много специфични в рали кроса, като заедно с това използваме двигателя, разработен за GRC шампионата.“