септември 24, 2020

Вижте състезателния електромобил на Cupra

Електрическият Cupra e-Racer използва някои решения от Leon TCR

Наскоро SEAT отдели като самостоятелна марка спортните си модели, които вече ще се предлагат под бранда Cupra. И заедно със серийните автомобили, Cupra показа и състезателен електромобил – e-Racer, чиято премиера е тази седмица на автомобилния салон в Женева.

Автомобилът се задвижва от четири електромотора с обща мощност 408 конски сили, като за кратко мощността им ще може да отскача до 680 конски сили. Енергията за електромоторите идва от комплект батерии с тегло 450 килограма – една трета от цялото тегло на е-Racer. Мощността на пакета батерии е 65 kWh, а пълното им зареждане отнема около 40 минути.

Що се отнася до шасито, то се вписва в концепцията на TCR правилата, а проектът е част от концепцията E TCR, която обещава, че в близко бъдеще може да има и състезания с електрически туристически автомобили.

Освен спортна марка, Cupra ще е и състезателен бранд, тъй като ще участва в световния пистов шампионат за туристически автомобили WTCR (наследник на WTCC, но по правилата на TCR), където ще участва с преименувания на Cupra Leon с мощност 350 конски сили и предно предаване.

При e-Racer електромоторите задвижват задните колела, колата е с 300 килограма по-тежка от TCR бегачката, като е променено и разпределението на теглото, което вече е 40:60 между предния и задния мост.

Електрическият e-Racer е оборудван и със система за рекуперация на енергия при спиране, като пилотът може да контролира колко точно да е енергията, която се възвръща. Предното окачване на e-Racer е идентично с това на Leon TCR, но задното е напълно преработено за електромобила и вече е с двойна А-рамена.

Много е вероятно e-Racer да бъде демонстриран на отделни състезания по-късно тази година, тъй като сега предстои да покрие сериозна тестова програма.

Електромобилът е получил ролбар, състезателен волан, дисплей вместо арматурно табло, както и по-голям централен тъчпад, откъдето се управляват всички функции на бегачката.

В момента световният шампионат за електрически болида Формула Е е в четвъртия си сезон, а ФИА одобри и марков пистов шампионат с автомобили Tesla Model S. В близко бъдеще предстои и навлизането на електромобилите и в световния раликрос шампионат.

Първият сериен на Cupra стана спортната версия на кросоувъра Ateca, който получи бензинов турбо мотор с мощност 300 конски сили, задвижване 4х4 и адаптивно окачване. Максималната му скорост 245 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,4 секунди.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.