Две седмици преди старта на рали „Арктик Финландия” се появиха предположения, че може да има проблеми с отсечките на финландското състезание, основно заради това дали снегът и ледът не са изровени или по някакъв начин настилката да е компрометирана. Това беше веднага опровергано от директора на ралито Кай Таркиайнен, който обясни по-подробно за особеностите на лапландската зима.
„Много от отсечките бяха използвани за рали „Арктик Лапландия” в средата на януари и аз карах по тях в неделята след ралито, по повечето от тях изобщо не може да се каже, че е минала и една кола – обясни Таркиайнен. – Етапите са подготвени много добре, снегът е много дебел, има и лед, като тези настилки са много дебели и твърди. Все пак говорим за състезание, в което участваха 130 коли и няма никакви поражения по отсечките. Етапите са в прекрасно състояние.
„Тази година в Лапландия имаме истинска зима. След рали „Арктик Лапландия” в някои части на региона отново валя сняг и по отсечките има още 30-40 сантиметра прясна снежна покривка, пухкав замръзнал сняг, който ще избутаме встрани от пътя, тъй като той по-трудно ще слегне на пътя, за да стане част от настилката за етапите. Освен това, вече се оформиха и сериозни снежни преспи край пътищата, височината им достигна 1 метър, а за края на февруари те ще са още по-високи. Естествено, това ще стесни още пътя, но предполагам, че екипажите са наясно, че в Лапландия ги очакват някои много тесни и бързи участъци. Температурите варират между минус 5 и минус 15, като е възможно в дните на състезанието да паднат и до минус 20, така че нямам никакви притеснения за състоянието на отсечките.”
Таркиайнен обясни и каква е разликата между отсечките, които се използват в двете ралита – „Арктик Лапландия” и „Арктик Финландия”.
„Отсечките не са същите – заяви Кай. – На практика, всички етапи без един се карат в обратна посока на тази, в която се използваха в рали „Арктик Лапландия”. Единственото изключение е пауър стейджът Айтаярви, който остава без промяна и за двете ралита. По-голямата част от съботния етап Мусталампи не е използвана в последните години, като има и участъци, които никога досега не се включвани в маршрута на ралито.”