От март насам медиите и феновете на Формула 1, които се интересуват от Ferrari, основно се занимават с бъдещето на Себастиан Фетел, какво да очакваме от наследника му Карлос Сайнц, както и как точно Матиа Биното ще успее да управлява двамата си пилоти през идващия нов сезон. И някак си естествено новините около новия болид на италианците – SF1000, останаха на заден план.
Ако помните, по време на предсезонните тестове в Барселона през втората половина на февруари, Скудерията се представи като третия по сила тим, изпреварен от Mercedes и Red Bull. След това Формула 1 замина за Австралия, но в петъка преди състезанието в Мелбърн стана ясно, че сезонът спира преди да е стартирал и всички се прибраха по базите си. Като отмина задължителното затваряне на базата в Маранело в медиите започнаха да се появяват информации за промените по SF1000, които трябваше да бъдат използвани в Австрия миналата седмица.
Най-общо, стана ясно, че SF1000 трябва да получи нов нос, доработена скоростна кутия, нов заден мост и повишаване на мощността с около 30 конски сили. Сега обаче, независими източници в Италия и Германия съобщиха, че всъщност тези промени са само медийни спекулации и промените по SF1000 са много по-скромни, като в тима са поставили акцента върху друга посока на развитие при работата си по болида.
„Направили сме само незначителни промени по колата – обясни източник на auto motor und sport. – За нас беше по-важно да разберем как работи новият болид и тук постигнахме сериозен прогрес.”
Във въздържането от сериозни промени по SF1000 има логика, тъй като в Маранело са решили да не изразходват голяма част от „жетоните”, които имат за развитие на колата в месеците преди състезанията, а за новата кола има събрани данни само от тестовете, не и от състезанията. Затова и в Австрия ще се появи версия на SF1000 почти идентична с тази, която видяхме в Барселона, а първите по-сериозни подобрения по колата на Ferrari ще са факт най-рано за Гран при на Унгария.
По подобна логика работят екипите на McLaren, Alfa Romeo и Alpha Tauri – малки подобрения след тестовете в Барселона. В Racing Point планът е за една голяма модернизация на „розовия Mercedes” в хода на сезона, а от Haas съобщиха, че графикът на развитие и подобрения за колите на тима ще стане ясен, след като научим и окончателната версия на календара за сезон 2020.