Вече освободен от каквито и да е уговорки с Фолксваген, Себастиен Ожие започна своята „програма“ за избиране на бъдещия си отбор.
Световният шампион вече направи тестове с автомобила на Тойота за следващия сезон, като сега дойде ред на М-Спорт и новия Фиеста WRC 2017.
Ожие пристигна в южен Уелс вчера сутринта и прекара почти целия ден зад волана на Фиеста-та. Тестът се проведе на етапа от рали „Великобритания“ Rheola и в частност цялото действие се разви на известния пасаж „Уолтър’с Арина“.
„Тестът мина добре – заяви за списание Autosport Малкълм Уилсън. – Колата работи изключително добре през целия ден. Да ви кажа честно, изглеждаше впечатляващо от там, от където наблюдавах аз. Добре беше да видим Себ в нашата кола.“
Шефът на М-Спорт видя от първа ръка и начина на работа на Ожие, който го откроява от голяма част от настоящите пилоти.
„И преди са ми казвали, че Себ е много директен и с него се работи много лесно. Тестът вчера потвърди напълно това впечатление – допълни Уилсън. – Много съм доволен от взаимното уважение между Ожие/Инграсия и нашите момчета.
„Тестът започна със същите настройки, с които ние правехме тестове малко по-рано. Себ се качи в колата и започна да я кара така. Малко по-късно се върна при механиците и направи някои промени. Беше му интересно да види как се държи колата след неговите специфични промени. Заедно с това добрата новина бе, че през целият ден бе слънчево!“
Уилсън не крие желанието си да подпише с Ожие за сезон 2017, като след теста се надява да е доста по-близо до сключването на сделка.
Sébastien Ogier test Ford Fiesta WRC 2017
в 25 ноември 2016 г.
„Той получи един хубав ритник в топките – цветущо обяснява шефът на М-Спорт. – Сега отново се връщаме към преговорите, които ще продължим през следващата седмица.“
Веднага след теста, Ожие и Инграсия се отправиха към Хановер, за да се присъединят към купона по приключването на сезона на Фолксваген.
От другият лагер, този на Тойота са доста по-скромни откъм информация за хода на преговорите им с Ожие. Въпреки това има слухове, че Томи Макинен е предложил двугодишен договор на Ожие на стойност 10 милиона евро.
Французинът иска да пробва всички нови автомобили преди да вземе решение къде ще продължи кариерата си. Хюндай нямат кола за него, а Ситроен имат пречки относно финансираното на още един автомобил и е вероятно да не дадат на Ожие да тества без сигурно споразумение между двете страни.