Шефовете на Mercedes промениха отношението си към използването на заповеди от бокса, след като Себастиан Фетел спечели квалификацията за Гран при на Русия в Сочи, предаде агенция Reuters.
Неизпълнителният директор на тима Ники Лауда заяви пред BBC Sport, че в неделя, ако единият пилот на отбора задържа съотборника си, то ще трябва да го пусне напред, стига той наистина да е по-бърз.
„Това е логичното: Ако не мога да съм толкова бърз колкото моя съотборник, то трябва да му осигуря шанс, за да се бори с Фетел – обясни в типичния си стил Ники Лауда. – Най-големият проблем на Ботас и Хамилтън е Себастиан Фетел.”
Ники определи германския пилот на Ferrari като „фаворит за победата” и обясни, че възходът на Фетел и Скудерията налага промяна на позицията на Mercedes.
„В миналото не ни се налагаше да използваме заповеди от бокса, защото нашите две коли доминираха, никой не ни притесняваше, никой не можеше да догони Нико и Люис – допълни Лауда. – Тази година, още в първите три състезания, ситуацията е напълно различна.
„Ferrari са много силни. Фетел е в челото, не прави грешки и ни осигурява интересна битка. Затова новата ни политика трябва да е такава: ако единият ни пилот не може да е по-бърз от другия, то тогава той трябва да мисли за тима и да не използва проблемите си, за да блокира и бави съотборника си. Но това не са точно заповеди от бокса.”
Фетел и съотборникът му във Ferrari Кими Райконен стартират утре от първа редица в Гран при на Русия, а Валтери Ботас и Люис Хамилтън потеглят от втора. Фетел, Райконен и Ботас се събраха в 0,1 секунда в края на квалификацията, но Хамилтън остана на почти половин секунда от съотборника си.
След първите три състезания, от които Фетел спечели две, германецът има 7 точки аванс пред Хамилтън, а Ботас е на 23 от Люис.
Лауда обаче уточни, че новата политика на тима ще се прилага без значение кой от двамата пилоти е по-напред.
„Досега Люис беше по-бързият, особено в последното състезание – обясни австриецът. – Но тези неща могат бързо да се променят, тази политика работи и в двете посоки, така че ще изчакаме и ще видим какво ще стане.”
Преди две седмици в Бахрейн Хамилтън загуби ценно време зад Ботас, който имаше проблеми с гумите, но в крайна сметка финландецът на два пъти пуска Люис напред, който обаче така и не успя да догони Себ, основно заради аванса от 6 секунди, който натрупа в началото германеца, както и заради собственото си наказание заради умишлено намаляване на скоростта пред Дениъл Рикардо на влизане в бокса.
„Заповедите от бокса са доста широко понятие – допълни шефът на Mercedes Тото Волф. – Ние не харесваме заповедите от бокса отпреди 15 или 20 години, когато още в началото на шампионата всичко се подчиняваше на един пилот и кампанията му да спечели титлата.
„Но ако има разлика в темпото на двамата ни пилоти и ние сме наясно с причината за това, то може да се намесим, както го направихме в предишното състезание.
„Ако сега попитате Ferrari, те няма да ви кажат, че имат пилот №1 и пилот №2. Аз ви казвам същото. След три състезания не може да имаш първи и втори пилот. В последните три години се получи интересна динамика на върха на класирането, двама пилоти, които се борят за победата един срещу друг, точно това правихме ние.”
Волф призна, че в Бахрейн в бокса са имали притеснения за гумите на Валтери и са можели да реагират по-рано, но обясни, им е било трудно да помолят Ботас да пусне Люис напред, тъй като според Mercedes, такива решения не са правилни в най-общия смисъл на състезанието.