Себастиен Ожие се бори за 8-ата си световна рали титла, но преди старта в рали „Монца” французинът ще кара в теста на новаците в WEC, като ще пробва прототипа на Toyota в клас Hypercar. Тестовете са този уикенд в Бахрейн, като Ожие ще дебютира зад волана на GR010 в неделя на 7 ноември.
Тим директорът на Toyota в WEC Роб Люпен обясни, че в отбора нямат големи очаквания за теста на Себ, но вече се знае, че точно тези изпитания ще имат важна роля за това в какви състезания ще участва Ожие догодина. Французинът иска да продължи кариерата си след WRC в пистовите състезания и световния шампионат за издръжливост, но в Toyota засега предпочитат да изчакат резултатите на Себ на пистата.
„Първата цел на теста е да дадем възможност на Себ да пробва колата, изобщо не коментираме възможностите и представянето му в световния рали шампионат – обясни Люпен. – Ожие си има собствени интереси и амбиции. Той иска да направи този тест и е много, много мотивиран. Себ вече прекара два дни на симулатора в Кьолн.
„Сега ще пробва прототипа, за който му обещах, че ще е много различен от WRC автомобила. Няма съмнение в това.
„След това ще видим какво ще стане. Все пак, Себ ще кара в отделни състезания в WRC и догодина. Но отсега е ясно, че Ожие няма да е наш пилот в WEC за сезон 2022.”
Люпен акцентира на това, че в момента най-важното за Себ ще е трупането на състезателен опит на писта, без значение с какъв автомобил ще се състезава.
„Също като в световния рали шампионат, в WEC опитът е изключително важен – допълни Люпен. – Ако Себ иска да е сериозен участник в Льо Ман, то ще му трябва опит. Да видим как ще тръгне всичко, за нас е страхотно, че той ще тества с нашия прототип.
„Това ме връща към 2017 година, когато започнахме работа с Фернандо Алонсо. Голяма звезда и страхотен човек. За нас е много добре, че Ожие иска да пробва.”
Оказа се, че първият тест на Себ с Toyota поставя началото на интересна дискусия между шефовете на програмата в WEC относно бъдещето на Ожие. Според Люпен, няма как Toyota да пусне трета кола в „24 часа на Льо Ман” заради Ожие, но пък техническият директор на TGR-E Паскал Васелон не отхвърли напълно тази възможност.
„Шансовете да имаме трета кола в Льо Ман догодина? Не мисля, че ще стане – обясни Люпен. – Това е по-доброто решение, имаме още много работа, за да сме напълно готови за сезон 2023 година, когато конкуренцията ще стане много по-силна. Имаме да оправяме още много неща по новата кола през следващия сезон.”
„Всяка година ни се налага да мислим за трета кола в Льо Ман – допълни Васелон. – Но в момента нямаме такива планове. Страхотно е, че той ще прави тестове с нас, чудесно е, че можем да свържем двете ни програми. След това вече става въпрос за мениджмънт на пилота и възможностите му.
„Не можем да добавим трета кола само, за да зарадваме един или друг пилот. Но всичко е възможно, преди това трябва да се случат още много други неща.”
Според Васелон, Toyota ще обяви пилотите си в WEC през декември или януари, а Ожие вече обяви, че е готов да кара догодина и в по-ниските нива на състезанията за издръжливост преди да стигне до Льо Ман.