05.10.2024

Големият шеф на Mercedes иска Ръсел?

Възможно ли е забавянето на новия договор на Люис Хамилтън да се дължи и на задкулисно противопоставяне в Mercedes между Тото Волф и Оля Калениус? Тази теза се появи в няколко анализа, посветени на новия 1-годишен контракт на 7-кратния световен шампион, който постави повече въпроси вместо да даде отговори.

Твърди се, че в Mercedes са наясно, че дните на Хамилтън във Формула 1 са преброени, най-малкото защото британецът все по-трудно ще успява да намери мотивация за нови и нови успехи, а и защото финансовите му претенции изглеждат все по-нереални на задаващите се финансови ограничения във Формула 1, които този път ще бъдат приети от всички с оглед на кризата, причинена от пандемията.

Също така се предполага, че Волф и Калениус имат различия относно това кой трябва да е пилот №1 на Mercedes, с когото тимът да влезе в следващата ера от развитието на Формула 1. Според спекулациите Волф държи на Макс Верстапен, въпреки че публично той нито веднъж не е изразявал интерес към звездата на Red Bull, дори обясни, че много уважава лоялността му към тима. Волф поддържа „пряка линия” с Верстапен-старши, с когото дискутираха възможността Макс да кара за Mercedes преди дебюта му във Формула 1. Тогава „наддаването” за младока беше спечелено от Red Bull, тъй като доктор Хелмут Марко обеща титулярно място на Макс в шампионата, а Волф не успя да отговори на това.

В същото време Калениус най-вероятно е приел тезата на Енцо Ферари, че побеждава тимът, а не пилотът. И представянето на Джордж Ръсел в състезанието, в което замести Люис Хамилтън допълнително го е убедило, че е прав. Ръсел е млад, много талантлив, има огромен потенциал да печели титли и успехи и е много по-евтин от Хамилтън.

Факт е, че след като Калениус пое властта в компанията Волф вече не разполага с тази автономия, която имаше по времето на Дитер Цетче, когато става въпрос за управлението на тима във Формула 1. Калениус се оказа много по-активен и също така явно иска сам да взима някои решения, а не да ги оставя на Волф.

Може би затова Хамилтън подписа само за един сезон и така спорът за посоката, в която трябва да се развива Mercedes беше отложен до лятото.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.