Гран при на Белгия се оказа още едно тежко състезание за Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион се бори до последно в квалификацията, за да стигне до Топ 10, на старта в неделя потегли като светкавица и в първата обиколка вече беше 7-и, а след това по-бързите му съперници започнаха с лекота да го догонват и да го изпреварват на дългите прави на „Спа”.
Това отново изнерви Алонсо, който първо каза, че е срам, че така лесно губи позиции, а след това нареди на бокса да не му се обаждат с информация за разликите, тъй като няма смисъл.
Напрежението стигна апогея си в 25 обиколка, когато Алоно се прибра в бокса и състезанието за него приключи. Пред медиите Фернандо заяви, че е имал проблеми с двигателя, но шефът на Honda Юсуке Хасегава обясни, че със системата за задвижване в колата на испанеца всичко е било наред.
Още няколко щрихи към това какво точно се случи с Алонсо в Белгия. Малко преди края на вече споменатата 25-а обиколка испанецът попита по радиото дали се очаква дъжд и след като получи отрицателен отговор, просто се прибра в бокса. Факт е, че до този момент Алонсо нямаше много поводи за радост – колата му отстъпваше с 28 км/ч в най-бързата част на пистата.
„Някои мои съперници дори не използваха системата DRS, за да ме изпреварят”, с огорчение призна след финала Фернандо.
И това далеч не е всичко от многопластовата картина на това, което се случва в McLaren. Според няколко източника от тима отношенията между McLaren и Honda са вече непоправимо увредени, като същото важи и за връзката между Фернандо Алонсо и Honda.
В Белгия испанецът призна, че е получил доста оферти от други отбори във Формула 1 и е отказал 60% от тях, но останалите 40% все още чакат отговор. И той намекна, че е напълно достатъчно McLaren да се раздели с Honda, за да остане той в тима.
Според източници, близки до Алонсо, пилотът е загубил вяра в инженерите на Honda, основно заради липсата на прогрес в работата им. За „Спа” Honda използва новата версия на двигателя си, която обаче имаше само с 5 конски сили по-висока мощност и се оказа, че моторът издържа само 35 обиколки в колата на Щофел Вандоорн.
В Honda нямат никакво намерение да се отказват от Формула 1, въпреки че са наясно, че съюзът с McLaren отива към провал. На „Спа” представители на японската компания увериха ФИА и новите собственици на Формула 1 Liberty Media, че остават в спорта.
Евентуалната раздяла на McLaren с Honda ще донесе на британския тим компенсация в размер на 200 милиона долара. Тези пари няма да са излишни на британския тим, като се има предвид, че отборът се състезава без основен спонсор, а и японците покриват доста от сметките на McLaren. Двигателите идват безплатно, Honda плаща 80 милиона долара на година като спонсор на McLaren плюс половината от заплатата на Фернандо Алонсо, която се смята, че е 30 милиона долара на сезон.
И така стигаме до ултиматума на Алонсо. Пред Sky Sports той заяви, че McLaren трябва да направи само една промяна, за да остане той в тима и тя е свързана с двигателя, който задвижва неговия MCL 32. Официално, Алонсо отрича, че оказва такъв натиск на тима.
Единствената реална алтернатива на моторите Honda е McLaren да се договори с Renault за доставка на двигатели. Във френската компания не гледат особено ентусиазирано на този вариант, но това е възможно, ако вторият отбор на Red Bull – Toro Rosso се откаже от френските двигатели, за да получава мотори от японците.
Развитието на тази ситуация се очаква през септември, тъй като отборите трябва да започнат по-сериозно работа но колите си за следващия сезон. А в италианската преса изтече информация, че във Фаенца ще вземат решение дали ще подпишат с Honda в следващите две седмици, въпреки информацията, че преговорите между тях се пропаднали. Преди това евентуалната сделка на Honda със Sauber също пропадна, след като Фредерик Васьор смени Мониша Калтенборн начело на швейцарския тим.
И за да станат нещата още по-объркани, състезателният директор на McLaren Ерик Булие заяви, че ако тимът използваше мотори на Mercedes, то колите им са щели да са с 2 секунди по-бързи от болидите на Williams. Неслучайно става дума за Williams, тъй като в Белгия се появи информация, че Алонсо има оферта да смени Фелипе Маса за сезон 2018…
Сагата за бъдещето на Алонсо във Формула 1 навлиза в решителната си фаза, но още не е свършила. А и испанецът даде да се разбере, че през септември смята да реши какво ще прави.