За втора поредна година коронавирус пандемията орязва календара на световния рали шампионат – вече падна състезанието в Чили, много е вероятно да го последват Кения и Япония. Това са и единствените ралита този сезон, планирани извън Европа.
Както стана миналата година, сериите отново ще се концентрират върху европейските състезания, а добрата новина е, че на територията на Стария континент има достатъчно добре развити ралита, които веднага да получат статут на кръг от WRC.
През 2022 г. обаче това ще се промени, тъй като големите автомобилни компании, които участват в WRC, искат присъствие на колкото се може повече континенти и най-вероятно ще го получат.
Рали директорът на ФИА Ив Матон заяви пред списание Autosport, че както ФИА, така и автомобилните производители, участващи в WRC, искат състезания в държави извън Европа.
„Промоутърът на WRC работи с подкрепата на ФИА и сега тази компания преговаря с различни национални спортни власти (т.е. национални федерации) плюс организатори на състезания в целия свят, за да видим какви са възможностите – обясни Матон. – За световния шампионат разнообразието е изключително важно и ние се опитваме да използваме специфичните условия навсякъде, където се състезаваме. Ще продължаваме да получаваме иновативни предложения за нови стартове от цял свят, но стратегията ни е да имаме глобално присъствие.
„За автомобилните производители има места и пазари, които са много важни – те искат да посетим Китай, Северна Америка, Русия и в бъдеще държави като Индия.”
Ясно е, че пътуванията до по-далечни дестинации ще увеличат разходите на отборите, но тим шефът на M-Sport Ричард Милнър вярва, че инвестициите ще си струват.
„Винаги е било важно да има нови състезания в нови държави – обясни Милнър. – Спортът трябва да продължава да расте и да се развива, да привличаме нова публика и нови инвестиции. Трябва да има инфраструктура и потенциал да се приеме кръг от WRC, но е необходимо да поемаме рискове. Няма да е световен шампионат, ако се състезаваме само в Европа.”