Съветникът на Red Bull във Формула 1 доктор Хелмут Марко заяви, че е посъветвал Себастиан Фетел да си вземе една година почивка от спорта, след като през 2020-а стана ясно, че Ferrari няма да му предложи нов договор.
Доктор Марко има ключова роля във всички успехи на Фетел във Формула 1. Той го вкара в Toro Rosso на 19 години, а след това го взе и в Red Bull, където немският пилот спечели четири последователни световни титли. Марко също така е и човекът, който винаги беше на страната на Себ – без значение дали е прав или не – и това създаде някои от най-големите скандали в историята на Red Bull.
През 2014 г. Фетел се провали в защитата на последната си световна титла. Новият му тогава съотборник Дениъл Рикардо спечели 3 състезания, а германецът реши да избяга във Ferrari. Това се оказа неприятна изненада за доктор Марко и Кристиан Хорнър, но години по-късно лошите чувства са вече забравени. Последните сезони на Фетел във Ferrari обаче се оказаха неуспешни. Той не можеше да се конкурира с Шарл Льоклер, често допускаше грешки, не изпълняваше заповеди от бокса и това се отрази негативно на репутацията му.
Шанс на Себ да възроди кариерата си осигуриха Лорънс Строл и Aston Martin. Германецът зае мястото на Серхио Перес, който пък подписа с Red Bull.
„Смятах, че Себ има нужда от една година пауза, един вид пауза – обясни доктор Марко в интервю за Formel1.de. – Това щеше да му позволи да си зададе въпроса какво точно иска и да има време да намери неговия отговор. Предполагах, че за 2022-а във Формула 1 ще се появят много нови възможности.
„Но той не искаше да постъпи така. И сега е в Aston Martin, където се борят със същите проблеми, които ги имат и Mercedes, тъй като колите им много си приличат. Първото състезание за този сезон за тях не беше от тези, които носят позитивни емоции на пилотите.”
Фетел започна катастрофално представянето си за Aston Martin – с няколко наказания и удар отзад на Естебан Окон. Накрая стигна до финала 15-и, на една обиколка зад победителя Люис Хамилтън.
По мнението на доктор Марко недостатъчната скорост на Фетел си има обяснение, но за първи път то е свързано с колата му, а не със самия него.
„Да си припомним какво стана на тестовете – Mercedes и Aston Martin демонстрираха нестабилно поведение на задницата – обясни доктор Марко. – В Mercedes успяха в значителна степен да се справят с това, като използваха своите опит и ресурси.
„Както се вижда, за Aston Martin това ще е доста по-трудно. И те ще се справят с тези проблеми, но в момента явно изостават от Mercedes. Разликата е секунда и половина на обиколка, но бих казал, че за първи път това е заради колата, а не заради Фетел.”