септември 21, 2021

Доктор Марко: Хамилтън щеше да удари Перес

В неделя Серхио Перес спечели втората си победа във Формула 1 и първа като пилот на Red Bull, но мексиканецът извади страхотен късмет при последния рестарт 2 обиколки преди края. Световният шампион Люис Хамилтън стартира много силно и се беше насочил към вътрешната страна на първия завой, но не успя да спре и продължи напред, а Серхио поведе колоната и спечели. Причината за проблемите на Хамилтън се оказа случайно активиран превключвател за разпределение на спирачното усилие, а британецът не успя да стигне до зоната на точките до финала.

5 обиколки преди финала в Баку обаче начело на колоната беше другият пилот на Red Bull Макс Верстапен, който отпадна заради спукана гума и също като Хамилтън не успя да вземе точки в Азербайджан.

„Макс можеше сериозно да увеличи аванса си в класирането пред Люис – обясни моторспорт съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко пред списание auto motor und sport. – Разликата можеше да стане 15 точки. Ние разполагаме с най-бързата комбинация от пилот и автомобил, а авансът им е само 4 точки – при пилотите. Това не отразява реалната ни сила. С оглед на това как им върви на Mercedes, трябва да се радваме на всяка точка аванс, която имаме.”

Хамилтън успя да вземе старта на Перес, мина малко пред него, но веднага след това излетя от трасето. Според доктор Марко в този момент на Серхио късметът му е проработил.

„За щастие, гумите на Перес пробуксуваха на старта – обясни бившият пилот. – Ако Серхио беше стартирал по-добре, Хамилтън щеше да го удари в първия завой. Провървя му с това, че не му провървя.”

В края на състезанието в колата на Перес се появиха проблеми с хидравликата и той получи указания от бокса да спре веднага, след като пресече финала.

„Шансовете Серхио да отпадне бяха 50 процента – потвърди доктор Марко. – Имаше теч в хидравличната система на колата му. Той се появи по-рано и по време на червения флаг продължи да изтича хидравлична течност. Трудно е да се каже кога точно този проблем стана сериозен. Но в един момент можеше да му откаже сервото на волана. А това щеше да доведе до редица неприятни последици.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.