Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия ще стартират в днешния последен ден от рали „Монте Карло“ като лидери в надпреварата. Френският екипаж излезе начело след удар на Тиери Ньовил и Никола Жилсул в парче бетон, който счупи задното окачване на техния i20 WRC и ги лиши от надежда за победа. Така Ньовил буквално подари лидерската позиция на Ожие в последния вчерашен етап.
Въпреки, че успя да се добере до сервизния парк, екипажът на Хюндай изгуби над 30 минути заради поправките на окачването на автомобила (виж видео).
„Много съм разочарован – коментира Тиери Ньовил, който бе изключително бърз през целия уикенд, но една грешка му провали цялата надпревара. – Най-вече заради отбора, защото те работиха много здраво за да стигнем до тук. Ние искахме да спечелим, но за съжаление, няма да е този път.“
Темпото и на двата екипажа на М-Спорт бе изключително бързо, но Ньовил се защитаваше през целия ден изключително добре до последния етап за деня.
FIA World Rallye Championship 2017 / Rallye Monte-Carlo
🔩🔧⚙ ⏱ Bad luck for Thierry NEUVILLE,
Sébastien Ogier leads Rallye Monte-Carlo 2017Watch the full Saturday Highlights tonight on wrcplus.com – and don´t miss the Power Stage LIVE on Sunday from 12:00 (CET)!
Публикувахте от WRC в 21 януари 2017 г.
В края на деня Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия са на първо място с преднина от 47,1 секунди пред съотборниците им От Танак и Мартин Ярвеоя. Денят на естонецът не беше никак лесен, след като той отново имаше проблеми със скоростната кутия, която сама си избираше коя предавка да включва. Заедно с това От Танак имаше и проблеми с хидравличната система на своята Фиеста, но за негова радост всички проблеми бяха отстранени и той успя да запази втората си позиция.
„Тиери направи едно невероятно рали с фантастична скорост – коментира представянето на своя съперник Ожие. –Да караш през цялото рали „Монте Карло“ в тези условия с тази скорост е огромно предизвикателство.
„Монте Карло“ е такова рали в което трябва да имаш късмет. Пожелавам му да няма повече лош късмет, защото се справи блестящо.“
На трета позиция в генералното класиране са Яри-Мати Латвала и Мика Антила. Дуото е на път да запише първото качване на подиума за Тойота още в първото им състезание за сезон 2017. Двамата изостават с над минута и половина зад Танак/Ярвеоя.
„Честно казано, изобщо не съм очаквал, че ще сме толкова напред преди последния ден от ралито – коментира представянето си Яри-Мати Латвала. – Опитвахме се да караме на сигурно през целия ден, за да нямаме проблеми в тези доста тежки условия.
„Единственото което направих през деня, беше да променя настройките на колата, за да отговарят на моя стил на каране. Сега трябва да останем концентрирани, за да стигнем до финала.“
Крейг Брийн и Скот Мартин се намират на невероятната четвърта позиция зад волана на стария Ситроен DS3 WRC, който въпреки всичко успява да се бори с новата генерация WRC автомобили. Вторият екипаж на Хюндай Дани Сордо/Марк Марти се намират на пета позиция, на 15.9 секунди зад Брийн/Мартин.
Елфин Еванс и Даниел Барит са последният WRC автомобил в челото на класирането, като младия пилот на DMACK показа доста добро темпо на сух асфалт, записвайки първата асфалтова етапна победа за производителя на гуми в WRC.
Челото се затваря от лидера в WRC2 Андреас Микелсен, следван от Ян Копецки, Бриан Буфие и Понтус Тидеман.
Микелсен води в генералното класиране на WRC2 с почти четири минути преднина пред втория Ян Копецки.