декември 4, 2020

Елфин Еванс смята, че участието му във WRC2 не му помага

27-годишният пилот прекара две години във WRC програмата на M-Sport, записвайки два подиума и седма позиция в генералното класиране.

Въпреки че той продължава да кара за отбора, те сключиха договор с Мадс Остберг и Ерик Камили за WRC програмата а Еванс бе понижен да взима участия във WRC2 за да развива новото поколение на Fiesta R5.

След като стартира сезонът с две победи, Еванс трябваше да изчака чак до рали „Корсика“ за да се качи на почетното място на подиума отново. Така той води в класирането с 37 точки пред Тиму Сунинен, който вече взе участие в разрешените седем максимален брой кръгове за участие.

Заедно с това Еванс взимаше активно участие във възобновеният британски национален рали шампионат в който той вече е коронован, като шампион. Въпреки успехите си Еванс признава че, сезон 2016 не се отразява позитивно на неговата кариера.

„В крайна сметка смятам че, този сезон не е една позитивна стъпка напред в моята кариера- признава Еванс. Ние направихме това което искаха от нас. Разполагахме с минимални шансове да участваме на световно ниво с минимална възможност за тестване. Успяхме да си свършим работата, колкото можехме по-добре.

„ Повече от ясно е че, съм още „по-гладен“ за победи от преди. Аз продължавам да се уча на различни пилотски техники, но бих искал да го правя зад волана на WRC автомобил.“

Въпреки неговите шансове да се завърне във WRC, Еванс не е сигурен дали ще си подсигури седалка за сезон 2017.
„Знам че, съм доста по-бърз от голяма част от пилотите, които вече имат седалка за сезон 2017, но това е игра на чакане.
„Има няколко опции, но съм бил в тази ситуация няколко пъти и знам колко бързо могат да се променят нещата. Не взимам нищо за сигурно докато не видя подписано и подпечатано предложение.“

За в момента най-добрата възможност да се завърне във WRC средите за Еванс е отново с M-Sport. Отборът на Малкълм Уилсън официално е потвърдил единствено Ерик Камили за следващият сезон и няма яснота за бъдещето на Мадс Остберг.
Правени са и разговори с Toyota, но те са на път да обявят изцяло финландски пилоти в лицето на Юхо Ханинен и Есапека Лапи.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.