След финала на Гран при на Бахрейн Люис Хамилтън призна, че е нямало да спечели състезанието ако не беше грешката на Макс Верстапен, който излезе с четирите колела след като го изпревари за лидерството. Днес бе един от малкото дни в съвременната Формула 1, в които Mercedes и Люис Хамилтън бяха в ролята на догонващи и въпреки това спечелиха състезанието.
Верстапен диктува хода на уикенда – най-бърз и в трите свободни тренировки, победа в квалификацията (при това с впечатляващата разлика от почти 4 десети от секундата), а в състезанието разполагаше с най-бързия автомобил. И въпреки това загуби. Как стана това?
В първите обиколки Верстапен задържа първото място от старта. Зад него Хамилтън се укрепи на втората позиция, докато Валтери Ботас се сражаваше с Шарл Льоклер за третата и двамата започнаха да губят време във взаимни атаки.
Решаващо в първата серия обиколки беше Хамилтън да успее да се доближи на 2 секунди или по-малко от Верстапен, за да проработи пресичащата му стратегия и той и Mercedes да измъкнат инициативата от ръцете на Макс и Red Bull. Това стана в 14-ата обиколка, когато Хамилтън спря преди Макс и смени средно твърдите гуми с нови твърди. След връщането си на пистата Хамилтън – с новите гуми – записваше обиколки с до 3 секунди по-бързи от тези на Макс. Интересното е, че от Red Bull решиха да оставят Верстапен още 4 тура на пистата, но положението му спрямо темпото на Хамилтън само се влошаваше.
След първия му бокс, при който Макс отново получи средно твърди гуми, авансът му беше изчезнал и той се върна на пистата на 7 секунди от Хамилтън. Много бързо започна да топи разликата с Люис и за 10 обиколки се залепи на по-малко от 2 секунди зад британеца. Така изглеждаше, че при вторите боксове Red Bull ще върне пресичането.
Но точно в средата на състезанието от Mercedes отново реагираха първи и повикаха Хамилтън в бокса – пак за твърди гуми. Така инициативата не се върна при Макс. Вместо това от Red Bull предупредиха Макс, че Люис ще има проблеми в края на състезанието с тези гуми, а нидерландецът остана с 11 обиколки повече на пистата от англичанина. След втория си бокс Верстапен се върна на 8,8 секунди зад Хамилтън, като също бе с твърди гуми – 16 обиколки преди финала.
Макс веднага започна да топи разликата с Люис и в последните 5 обиколки имаше реален шанс да атакува и след това да натрупа аванс.
В 53-ата от общо 56 обиколки Верстапен пробва атака на първия завой. Хамилтън го остави от външната страна, но на следващата права Макс го изпревари. При излизането от завой №4 обаче, след като беше излязъл начело, Верстапен стъпи и с четирите колела извън белите линии и от рейс контрола помолиха Red Bull да му кажат да върне първото място на Хамилтън. А до финала Макс нямаше друг шанс да атакува отново.