септември 28, 2021

Защо новият пилот на Haas минава на червено?

Руският дебютант на Haas F1 Никита Мазепин има редкия шанс да стане пилотът, натрупал най-много гафове преди първия си старт във Формула 1. Руснаците не са особено впечатлени от поведението на поредния син на новобогаташ, който се държи така сякаш правилата не важат за него, но поведението на Никита се оказа шок за Формула 1 и най-вероятно и за Гюнтер Щайнер и Джийн Хаас.

Първо гръмна скандала с опипването на гърдите на негова „приятелка”, като Мазепин имаше благоразумието да качи клипа в социална мрежа, а по-късно го изтри. В Haas предпочетоха да не се занимават с този проблем, което според много анализатори само отлага проблемите с Мазепин, който се извини за поведението си.

Сега руснакът влезе в клюкарските новини с по-старо прегрешение – на 24 юни миналата година минал на червено в Бракнъл и естествено, полицията го дала на съд. Вчера съдът реши, че 21-годишният пилот трябва да плати общо 274 лири глоба и съдебни разноски, а полицаите уточниха, че Мазепин е минал на червено 1,7 секунди след светването на червеното, т.е имал е достатъчно време да реагира и да спре. На 14 януари, когато беше последното заседание преди съдът да се произнесе, Мазепин е признал нарушението.

Всъщност, основните проблеми, свързани с Мазепин, които може да изтормозят Haas са свързани с представянето му на пистата. През 2020 той кара за Hitech във Формула 2 и завърши сезона на 5-о място, но тези резултати бяха засенчени от поредицата инциденти, които той предизвика. Поредицата удари с други пилоти му донесоха 11 наказателни точки, което означаваше, че в края на сезона той беше на 1 точка от това автоматично да бъде наказан за 1 състезание. Само в предпоследния старт от Формула 2 миналата година Мазепин успя да предизвика 4 инцидента и получи 2 наказателни точки към другите санкции, наложени му от спортните комисари.

Наскоро Мазепин успя да развълнува руските журналисти, отразяващи Формула 1 като се оплака, че в световния шампионат се гледа с „друго око” на руските пилоти, но тази дискусия така и не стигна до големите моторспорт медии.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.