декември 2, 2020

Защо Тойота e фаворит за титлата в WEC

Въпреки множеството промени в правилата в световния шампионат за издръжливост (WEC), този сезон отново ни очакват драматични и интересни състезания. И през 2017 година в Тойота са готови на всичко, за да спрат хегемонията на Порше в битката за титлата и в надпреварата за победата в „24 часа на Льо Ман“, която продължава вече две години.

Нещата за Тойота стоят една идея по-добре след оттеглянето на дългогодишните шампиони от Ауди, които ще липсват на всички през този уикенд в състезанието 6 часа на Силвърстоун“.

Друг фактор е и успешното развитие на прототипа TS050 Hybrid. Японците се очаква да разполагат с по-надежден двигател и хибриден модул, като от Порше от своя страна са заложили на миналогодишната си аеродинамична концепция, което се очертава да e слабото им място спрямо Тойота.

Новите аеродинамични правила в WEC засягат гъвкавостта на елементите в предната част от прототипите, които трябва да са по-твърди. Заедно с това, отборите ще имат право да използват само два аеро пакета за целия сезон, което ще е от ключов фактор за представянето и разпределението на силите между двата отбора на всяко едно трасе от календара.

Новите аеро правила са от голям плюс за Тойота, които залагат на конфигурации с по-малко челно съпротивление. През миналата година японците изпитваха затруднения в развитието на аеродинамичен пакет за трасета с по-висока степен на притискане. През този сезон това няма да бъде проблем за тях, тъй като новите правила дори им дават леко преимущество спрямо Порше в тази насока. Затова и повечето експерти и анализатори са убедени, че Тойота ще разполага с по-бързата кола в първите два кръга от сезона.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.