април 19, 2021

Защо Mercedes загуби 2 секунди за 4 месеца?

Снимка: Mercedes

Квалификацията за Гран при на Бахрейн вчера показа, че имаме шанс този сезон да гледаме най-оспорваната битка във Формула 1 от 7 години насам, както и най-малките разлики между Mercedes и преследвачите на световните шампиони.

Само 4 месеца след 11-ата победа на Люис Хамилтън за сезон 2020 в Бахрейн, сравнението на темпото в квалификацията на последните два болида на Mercedes показва, че W12 е с над 2 секунди по-бавен от предшественика си.

Новите правила, насочени към орязване на сцеплението, което идва от задната част на пода на колите, точно пред задните колела, определено постигат очаквания ефект. Всички тимове, без Ferrari, са с 1 секунда или повече по-бавни за една обиколка на „Сахир”. Част от анализите сочат, че най-засегнати от промените в правилата са колите на Mercedes и Aston Martin, т.е тези, при които ъгълът на повдигане на задницата спрямо пистата е най-малък. А при болидите с по-агресивен „рейк” загубата на сцепление е най-малка – от Red Bull през Alpha Tauri до McLaren и др.

В Aston Martin, тогава Racing Point, възприеха философията на Mercedes при създаването на болида си за 2020, който, както знаете, е точна реплика на шампионския Mercedes от 2019 година и сега заедно с тима на Тото Волф записаха най-голяма разлика в сравнение с времената си от миналата година.

Най-оптимистично е положението при Ferrari – загубата на време спрямо края на миналата година е само половин секунда. Тук трябва да отбележим, че този прогрес до голяма степен се дължи и на увеличената мощност и по-доброто представяне на задвижващата система.

Най-добрата новина обаче е свиването на разликите в колоната, както и в челото – четири отбора са в рамките на една секунда от Red Bull. През ноември Red Bull беше единственият отбор, който беше на около 1 секунда от Mercedes. Това обещава интересен сезон.

Източник: Официален сайт на Формула 1

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.