октомври 31, 2020

Изпреварванията във Формула 1 стават по-трудни

Заради новите правила изпреварванията във Формула 1 ще са по-трудни

Още първият ден от предсезонните тестове в Барселона показа, че опасенията, че през новия сезон във Формула 1 изпреварванията ще стават по-трудно, са повече от оправдани.

Заради промените в аеродинамиката за 2017 още в първите часове на трасето се оказа, че вече е доста по-трудно една кола да следва друга. По-сериозното аеродинамично притискане оказва влияние на поведението на колата отзад, а това ясно се забелязва в бързите завои на пистата „Каталуня”, където пилотите веднага започваха да се оплакват от „олекване” на предницата, когато се доближат твърде много до болида пред тях.

След края на първия тестови ден бившият световен шампион Люис Хамилтън и Фелипе Маса признаха, че осъществяването на успешно изпреварване ще е проблем през предстоящия сезон.

Интересното е, че при формулирането на новите правила акцентът беше поставен върху това колите да станат по-бързи и по-трудни за каране, като по-трудните изпреварвания ще се явят като страничен ефект.

„Известно време карах зад две коли и се оказа, че доста трудно мога да ги следвам в хода на цялата обиколка, това беше очаквано – обясни Хамилтън. – И тъй като сега новите гуми са по-твърди, т.е и по-издръжливи, колите по-дълго време ще могат да поддържат постоянно темпо, което означава, че шансовете за изпреварвания допълнително намаляват.

„Другият ефект ще е, че през новия сезон ще има повече състезания само с едно спиране в бокса и тъй като гумите ще се износват по-малко, това означава по-малко грешки и по-малко изпреварвания. Това е моето мнение, може и да греша, ще видим.”

Ветеранът на Williams Маса също даде предпазлива прогноза за това какви състезания ще гледаме през новия сезон.

„Сега колите са по-интересни за каране, това е безспорно – обясни бразилецът. – Не знам обаче дали това ще доведе до по-интересни надпревари. Но е сигурно, че изпреварванията ще станат по-трудни. За новия сезон колите разполагат с повече аеродинамично притискане, самите болиди са по-големи, така че това са все неща, които затрудняват изпреварванията.”

Австралийската звезда на Red Bull Дениъл Рикардо пък обясни, че представянето на новите болиди версия 2017 все още не го е убедило, че новите технически правила ще дадат очаквания ефект.

„Имайте предвид, че все още сме далеч от истинските възможности на новите коли, що се отнася до аеродинамично притискане и скорост в завоите – беше категоричен Рикардо в края на първия ден от тестовете. – Пистата беше студена, карахме с по-твърди гуми и въпреки това Люис постигна по-добро време от полпозишъна от миналата година, така че прогресът тепърва предстои.

„В бързите завои разликата в сравнение с 2016 се усеща, но тези коли имат много сериозен потенциал, който тепърва ще разкриваме.”

Класиране в първия ден от тестовете в Барселона:
1. Люис Хамилтън, Mercedes 1.21,765 мин/73 об
2. Себастиан Фетел, Ferrari 1.21,878 мин/128 об
3. Фелипе Маса, Williams 1.22,076 мин/103 об
4. Кевин Магнусен, Haas 1.22,894 мин/51 об
5. Дениъл Рикардо, Red Bull 1.22,926 мин/50 об
6. Валтери Ботас, Mercedes 1.23,169 мин/79 об
7. Серхио Перес, Force India 1.23,709 мин/39 об
8. Карлос Сайнц, Toro Rosso 1.24,494 мин/51 об
9. Нико Хюлкенберг, Renault 1.24,784 мин/57 об
10. Фернандо Алонсо, McLaren 1.24,852 мин/29 об
11. Маркус Ериксон, Sauber 1.26,841 мин/72 об

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.