За всяко състезание отборите и пилотите избират различен брой гуми от типовете, общо 13 комплекта, които могат да използват, но обикновено за самата надпревара стигат до сходни стратегии. Нещо подобно се получи и този уикенд преди Гран при на Австралия – първи кръг от сезон 2018 във Формула 1.
С оглед на това, че гумите Soft се използват слабо от пилотите от началото на уикенда на „Албърт парк”, то всички те имат по един комплект чисто нови сликове от този тип. Подобна е и ситуацията с гумите SuperSoft – на всички, с изключение на пилотите на Red Bull, им е останал по един нов комплект.
Дениъл Рикардо и Макс Верстапен имат по два комплекта използвани SuperSoft, защото двамата се опитаха да излязат от втората част на квалификацията с този тип гуми, като Рикардо се отказа от едната си бърза си обиколка, затова утре ще стартира с другия комплект. Според някои анализатори, пилотите на Red Bull ще се опитат да изкарат състезанието с едно спиране в бокса, което е възможно на „Албърт парк”, но най-вероятно не точно с темпото на лидерите, поне що се отнася до SuperSoft гумите.
Все пак точно гумите на пилотите на Red Bull може да се окажат важен фактор в битката в челото. Те нямат нови SuperSoft, но пък не успяха да запазят и повече комплекти от най-меките UltraSoft. Като повечето пилоти в колоната и те след квалификацията разполагат с по три комплекта вече карани UltraSoft. Може би решението да се пробват в Q2 със супер меките е било взето доста по-рано, но в последния момент стана ясно, че тази стратегия няма да проработи.
Всъщност, Валтери Ботас, който днес катастрофира в квалификацията е единственият в челото, който има един комплект чисто нови UltraSoft, което означава, че финландецът ще е много агресивен и ще пробва много атаки. Но това ще стане при първото или евентуалното му спиране в бокса, тъй като и той ще стартира с гумите, с които постигна най-доброто си време във втората част на квалификацията.
С оглед на предстоящото използване на гумите е Фернандо Алонсо, който остана най-близо до Топ 10, но завърши 11-и в квалификацията и ще може да избира с какви гуми да стартира. На него му остана един комплект UltraSoft, така че най-вероятно испанецът ще ги ползва още в първата си серия обиколки утре.
В Pirelli смятат, че състезанието ще е с две спирания в бокса, но също така е видно, че голяма част от пилотите ще се опитат да го покрият само с един бокс. Все още обаче е трудно да се каже дали това ще се получи – на тестовете в Барселона и на свободните тренировки пилотите успяваха да покрият сериозен километраж със сликовете UltraSoft, но на някои шасита тези гуми започваха бързо да прегряват и повърхностният им слой да се разпада. Точно това няма да иска нито един пилот утре.
И още нещо – тази вечер (местно време) в Мелбърн валя и дъждът донякъде отми отложената гума по трасето, така че условията за старта утре определено няма да са оптимални по отношение на използването на гумите.
Но това са само предположения, които обаче обещават поведе от интересна Гран при на Австралия…