Първите 4 тестови дни за сезон 2019 във Формула 1 убедиха мнозина, че Ferrari са крачка напред пред световните шампиони Mercedes. Това обаче едва ли би трябвало да се приема като изненада.
Люис Хамилтън спечели титлата миналата година, но с оглед на скоростта и развитието на колата на Ferrari, шампион можеше и трябваше да е Себастиан Фетел. Но германецът и Скудерията направиха твърде много грешки, за да имат реална надежда за титлата през втората половина на сезона.
Най-общо, грешките на Себастиан и Ferrari означаваха загуба на поне толкова точки, колкото се оказа разликата в края на сезона между Хамилтън и Фетел.
Преди сезон 2017 техническите правила позволиха по-широки коли, както и сериозна еволюция на колите в хода на годината и през 2017 и през 2018 Ferrari започва кампанията по-силно. И в двата случая колата на италианците беше по-силна през първата половина на сезона, след което станахме свидетели на две имплозии, които потопиха амбициите на Скудерията.
Според най-сериозните информации от бокса на Mercedes основните проблеми на Люис Хамилтън и Валтери Ботас са били свързани със стабилността и сцеплението на задницата в бързите завои на „Каталуня” край Барселона. Ботас не пожела да коментира това в конкретни детайли, но уточни, че балансът на W10 има нужда от промени, за да се подобри поведението на колата.
В същото време новата кола на Ferrari демонстрира скорост, както и постигането на тази бързина изглежда по-лесно. Според публикации в италианските медии, Фетел и Шарл Льоклер са споделили в хода на първата тестова сесия, че новата кола е лесна за каране и те лесно успяват да стигнат до границите на възможностите й.
Другият акцент от първата сесия се оказа оформлението на предното крило за сезон 2019 – то вече е по-широко и по-просто като конфигурация. Целта е да се намали аеродинамичната турбуленция за колата отзад и изпреварванията да станат по-лесни.
Във Ferrari заложиха на по-агресивно решение, докато предните крила на Mercedes и Red Bull изглеждат доста по-конвенционални. И от Mercedes признаха, че ако тимът реши да тръгне по пътя на Скудерията за развитието на предното крило, това ще отнеме месеци, т.е няма как да има бързо решение.
В същото време не трябва да забравяме и уточнението от световния шампион Люис Хамилтън.
„Mercedes е единственият тим, който продължи да печели световни титли и след сериозната промяна в правилата и дори и да не започнем първото състезание от най-добрата позиция, аз оставам уверен в шансовете ни”, обясни Хамилтън, акцентирайки на това, че досега в историята на Формула 1, когато е имало промени в правилата, съизмерими с тези, които влязоха в сила за 2017, винаги е имало смяна на лидера в шампионата. Сега това не стана, но Ferrari от началото на 2017 е тимът, който започва с по-силен и по-добър автомобил, само за да се провали по-късно по една или друга причина.