април 19, 2021

Какво обясни рейс директорът за завой №4

Прилагането на правилата относно напускането на трасето и с четирите колела на автомобилите се превърна в една от основните теми след финала на Гран при на Бахрейн вчера. Най-малко, защото онборд кадрите от колата на победителя Люис Хамилтън показаха, че той го е направил 29 пъти. Макс Верстапен беше принуден да му върне първата позиция, след като стори същото, когато го изпревари в битката за първото място малко преди финала. Ситуацията обаче не е толкова проста, колкото изглежда. Този прецедент обаче определено ще наложи опростяване на правилата по темата.

Първо, 29 излизания на Хамилтън отвъд пределите на трасето на завой №4 на „Сахир” в рамките 56 обиколки. Всички те се случиха в първата половина на състезанието и Пит Бонингтън предупреди Хамилтън по радиото, че рискува да получи наказание ако продължи да излиза така от трасето.

7-кратният световен шампион призна, че тази инструкция го е изненадала. Той посочи, че преди състезанието отборите и пилотите са били уведомени, че по време на надпреварата рейс дирекцията няма да гледа за спазване ограниченията на трасето на завой №4. Това беше промяна в сравнение с втората и третата свободни тренировки и квалификацията, в хода на които се заличаваха бързи обиколки с такова нарушение.

„В средата на състезанието рейс дирекцията си смени мнението и изведнъж се оказа, че нямаш право да минаваш отвъд белите линии – обясни Хамилтън. – За мен това не беше проблем. Всъщност ми помогна да запазя по-добре гумите. Така че съм благодарен за това решение.”

Хамилтън беше сред пилотите, които редовно излизаха извън пистата на завой №4 и в един момент от бокса на Red Bull информираха Верстапен, че и той може да го прави. Интересното е защо това не стана по-рано?

Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър не скри недоволството си от цялата ситуация и обясни, че правилата за ограниченията на трасето остават „сива зона”. Той обаче призна, че решението Макс да върне позицията на Хамилтън е било правилно, както и че след финала пилотът му е можел да бъде наказан за излизането с четирите колела извън пистата след изпреварването на англичанина.

В крайна сметка в обясненията се включи и рейс директорът Майкъл Маси. Той се опита да даде безпристрастно тълкуване на казуса, тъй като всички говорили преди него гледаха на ситуацията от собствения си интерес.

Маси обясни, че излизането на Макс отвъд пределите на завой №4 след изпреварването на Хамилтън е било оценено като нарушение на правилата, защото се е появил и друг елемент – „получаване на предимство”. Освен това Маси припомни и нещо друго.

„В информацията преди състезанието, която рейс дирекцията изпрати на отборите, много ясно е казано, като това беше повторено и на брифинга на пилотите в петък вечер, че ако има изпреварване и изпреварилият излезе извън трасето, а това му донесе трайно предимство, аз ще се включа по радиото и ще предложа на тима на каже на своя пилот да върне спечелената позиция”, обясни Майкъл Маси.

„Що се отнася излизането извън очертанията на трасето в хода на състезанието, също толкова ясно в записките и на срещата с пилотите беше посочено, че това няма да се следи в хода на състезанието, стига да се отнася само до постигането на времена за обиколка. Но тази ситуация ще се следи в съответствие със Спортните правила, за да не получи някой пилот трайно предимство”, допълни Маси.

В случай „трайно предимство” означава да изпревариш и да защитиш позицията си с излизане с четирите колела отвъд белите линии. Затова и изпреварването на Верстапен срещу Хамилтън се вписа идеално в модела, посочен от Маси.

Коментари

Коментар

Реклама

3 Trackbacks / Pingbacks

  1. В Италия: Хамилтън изнесе урок на Верстапен – Autosport Bulgaria
  2. Норис: Макс изпревари чисто Хамилтън – Autosport Bulgaria
  3. Норис: Макс изпревари чисто Хамилтън – Autosport Bulgaria

Коментарите са заключени

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.