Британската моторспорт компания Prodrive понася сериозни имиджови последици от раздялата на 9-кратните световни рали шампиони Себастиен Льоб и Даниел Елена. Двамата караха за компанията на Дейвид Ричардс в рали „Дакар 2021”, но отпаднаха след поредица технически проблеми и навигационни грешки, за които Елена си призна.
Навигаторът оповести раздялата, като разказа, че Льоб му се е обадил по телефона и му е обяснил, че е бил помолен от Prodrive да си смени навигатора. В емоционално видео обяснение Елена определи представянето на Prodrive в рали „Дакар” като „лайно”, колата им – „провал” и обясни, че инженерът, с когото са работили изобщо не се е вслушвал в мнението им, както и че тимът няма структура и общо взето, цари хаос.
Естествено, основателят на Prodrive Дейвид Ричардс, който е бивш навигатор и световен шампион с Ари Ватанен през 1981, нямаше как да остави темата отворена.
„По този въпрос се консултирахме със Себ. Естествено, такова решение никога не е лесно, но трябва да погледнем обективно на ситуацията и понякога да взимаме трудни решения – обясни Ричардс. – Ако мислехме, че Льоб няма да се съгласи, изобщо нямаше да му предложим такова решение. Ние бяхме наясно с дългогодишните отношения, които имат Себ и Даниел, още веднъж – нямаше да му предложим това решение, ако бяхме сигурни, че той няма да приеме резултатите, до които се стигна.”
Ричардс потвърди, че освобождаването на Елена няма да е единствената промяна в екипа на Prodrive за рали „Дакар”, но отказа повече подробности. Освен това, британецът отказа да коментира обясненията на Елена, който накрая на емоционалното си изказване припомни, че Prodrive за последно са печелили титлата през 2003 година с Петер Солберг.
„След това дойдоха Льоб и Елена”, допълни Даниел, който спечели 9 поредни световни титли със Себ, стартирайки от 2004 година.
В интерес на истината, в последните години Prodrive е далеч от нивото, на което компанията работеше в края на 90-те и началото на новия век. След титлата на Солберг Prodrive така и не успя да създаде автомобил, който да се противопостави на комбинацията Льоб-Citroen, а опитът Prodrive да вкара Mini в ралитата се оказа провал, макар и не само по вина на Ричардс.
Британецът потвърди, че тимът ще търси заместник на Елена, а по отношение на критиките на Даниел към колата заяви, че е по-добре да се питат Льоб и Нани Рома какво мислят за автомобила.
„Постигнахме най-добрия резултат сред дебютантите в „Дакар” – акцентира Ричардс. – Нани Рома е загубил около 2 минути и половина за цялото рали заради технически проблеми. Така че, по-добре да питаме Нани и Себ за колата, вместо Даниел.”
И накрая, Ричардс реши да отговори и на критиката на Даниел, която е свързана със сезон 2005, когато Дейвид беше притежател на търговските права на световния рали шампионат. Тогава той реши, че е добре да се махнат имената на навигаторите от задните стъкла на колите и да останат само фамилиите на пилотите.
„Не се отказвам от позицията си от 2005 година – обясни Ричардс. – Всъщност, аз не исках да се махнат имената навигаторите, а да се сложи името на пилота и от двете страни на колата, а името на навигатора да е с по-малки букви. Ние сме наясно с ролята на навигаторите, но феновете се интересуват от пилотите. За мен това беше решение в интерес на спорта.”
Тук може да изгледате емоционалното изказване на Даниел Елена, който разказва за раздялата си със Себастиен Льоб: