септември 18, 2020

Какво ще открие Pirelli за спуканите гуми?

Две спукани гуми в края на Гран при на Великобритания вчера успяха да изненадат пилотите и феновете, като Валтери Ботас остана на три колела в предпоследната обиколка, а в последната предна лява спука и лидерът Люис Хамилтън. Съдбата на двамата пилоти на Mercedes обаче се оказа различна – Хамилтън удържа първото място и финишира на три колела, а Ботас спря в бокса за нови меки сликове, но остана извън зоната на точките.

В края спукана гума записа и Карлос Сайнц с McLaren, а слабото представяне на един от фаворитите за подиума Ланс Строл с Racing Point може да се потърси в проблемите му с гумите в последните обиколки, заради които той върна газта и потъна в дъното на Топ 10.

От доставчика на гуми във Формула 1 обясниха, че до вторник вечер проблемите трябва да бъдат разгадани, за да могат отборите да се готвят спокойно за следващото състезание на „Силвърстоун” идния уикенд.

„Естествено, че ще разследваме това, което стана в последните обиколки – обясни моторспорт шефът на Pirelli Марио Изола. – Но още е рано за някакви заключения.

„Причината за спуканите гуми може да е сериозното износване на гумите, настъпването на отломки от повредени коли. Все пак 38 обиколки или повече на тази писта са сериозно натоварване за всички сликове. Но не казвам, че износените гуми са причината за спукванията.

„На пистата имаше парчета от счупеното предно крило на Кими, както и парчета от елементи от други коли. Ще изследваме не само спуканите гуми, а всички сликове, с които пилотите стигнаха до финала.”

Изола потвърди, че някои от пилотите са докладвали на инженерите си, че в края на състезанието гумите им са били „износени почти на 100 процента”.

Тази седмица отборите във Формула 1 ще използват за втория старт на „Силвърстоун” по-меките комплекти на Pirelli, което означава, че те ще имат по-кратък живот и ще се наложат повече спирания в бокса.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.