октомври 27, 2020

Как беше спасено състезанието на Макс

Макс Верстапен се превърна в една от големите звезди на Гран при на Унгария в неделя, след като завърши втори, въпреки че стартира едва 7-и. Но това стана възможно след самоотвержената работа на механиците на Red Bull на стартовата решетка, като рискът холандецът да не стартира беше огромен.

Всичко започна с три излитания от пистата на Макс по време на обиколката от бокса към стартовата решетка. Първо Верстапен сбърка на шикана (завои 6 и 7), после се поднесе на завой №9 и накрая дойде твърде бързо за завой №12, колелата му блокираха, той се изпързаля в зоната за сигурност и се заби в предпазната ограда, като от това сериозно пострада предното му ляво окачване.

Ужас по телевизията

Част от механиците и инженерите на тима изгледаха удара на Макс по телевизията, а другите им колеги вече бяха на стартовата решетка. ТВ кадрите се оказаха решаващи – в секундите, докато Макс се опитваше да преодолее падналото му предно крило и се чудеше по радиото дали да не се прибере обратно в бокса, в тима решиха, че колата може да бъде оправена на стартовата решетка и казаха на пилота да кара натам.

По-късно от тима обясниха, че по телевизията са видели, че най-вероятно А-раменете на предното ляво окачване не са пострадали и пораженията са по-малките елементи, които обаче може да бъдат сменени по-бързо.

Преглед с рентген

На стартовата решетка стана ясно, че освен А-раменете, другите важни елементи – главината и кормилната рейка, не са пострадали. Това е било установено с портативен рентгенов апарат, който е показал, че по тези елементи няма поражения и те са здрави.

Работа до последния момент

От момента на катастрофата на Верстапен до началото на загряващата обиколка имаше 20 минути, които се превърнаха в 18, когато Макс най-после спря на позицията си на стартовата решетка. Според шефа на тима Кристиан Хорнър „оправянето” на „един от ъглите” на болида, т.е ремонт и смяна на окачване, отива час и половина. Този път механиците на Red Bull трябваше да се справят за доста по-кратко време.

ТВ кадрите показаха, че имаше моменти, в които по колата на Макс едновременно работеха осем механици – всичко ставаше без паника, но също така и със съзнанието, че може и да не успеят. Все пак, те успяха да приключат ремонта 25 секунди преди времето, в което трябваше да напуснат стартовата решетка. А след финала Макс обясни, че колата му е била „като нова” и не е имало никакви усложнения от ремонта на окачването.

И после същите тези механици смениха гумите на Макс в бокса за по-малко от 2 секунди. Без съмнение, в неделя те бяха на шампионско ниво, а Верстапен им се отблагодари с второто място на финала.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.