Новите технически правила във Формула 1 променят сериозно автомобилите за новия сезон – те стават по-широки, с по-агресивна аеродинамика, по-бързи и по-трудни за каране. На тестовете в Барселона очакванията, че новите коли ще са по-бързи бяха напълно оправдани и се очаква, че през новия сезон колите ще са с между 3 и 4 секунди на обиколка по-бързо в сравнение с автомобилите от сезон 2016.
Пилотът на Renault Джолиън Палмър коментира за списание Autocar какво ще се промени във Формула 1 за сезон 2017 и прогнозата му е повече от обещаваща. По-долу може да прочетете мнението на британеца за това какво ни очаква.
По-високи скорости
„Най-голямата промяна е скоростта, с която можем да минаваме през бързите завои. На пистата в Барселона има завои, които с колата от миналата година се минават с леко връщане на газта и дори с кратко натискане на спирачката. Сега тези завои се минават на пълна газ. Пилотът трябва да е по-решителен и да поема рискове. На пистата в Барселона в някои завои скоростта ни сега е с 20 км/ч по-висока.”
Няма нужда пазим гумите
„Сега можем по-агресивно да натискаме газта. Тази година може да загубим част от сцеплението от гумите, но те са по-издръжливи, така че можем да им имаме повече доверие. Все още е налице деградация на повърхностния слой на сликовете, но сега ще има по-дълги периоди, в които ще караме на пълна газ и съответно по-ядосани инженери по радиото, които ще искат от пилотите да натискат по-здраво.”
Зрелищни изпреварвания
„Мисля, че системата DRS ще има още по-важна роля тази година. Аз не съм почитател на DRS, но сега, когато следващ автомобила пред теб, усещаш много по-сериозна загуба на аеродинамично притискане. Губиш притискането и колата става по-нестабилна и трудна за управление. Мисля, че изпреварванията тази година ще са по-интересни, по-трудни и затова всяка една атака ще е по-качествена.”
Повече шансове за грешки
„Сега колите завиват като на релси, но когато сцеплението изчезне, колата се „отрязва”. Освен това, състезанията ще станат физически по-тежки, а това означава, че шансът пилотите да допускат повече грешки към края, е по-голям. Когато си уморен е по-лесно да сбъркаш нещо. Това е Формула 1 и не трябва да грешиш.”
По-бързи обиколки
„На правите скоростите са по-ниски заради по-голямото аеродинамично съпротивление, но в завоите правим крачка напред – все едно досега сме карали кола от сериите GP2 и сега минаваме на болид от Формула 1. Тази година обиколките ми в Барселона бяха с 5 секунди по-добри в сравнение с миналата година. Точно това искахме.”