ноември 12, 2019

Как Ferrari ще помогне на Фетел, без да ощети Льоклер?

Представянето на Шарл Льоклер в Гран при на Бахрейн убеди много от феновете на Ferrari, че няма смисъл Себастиан Фетел да запази статута си на пилот №1 на тима. Но във Формула 1 нещата никога не са толкова прости. Факт е обаче, че Скудерията се озова в изключително интересна ситуация – пилот №1 не се справя по най-добрия начин, а новакът в отбора успя да го засенчи за две състезания.

Каквото и да е тълкуването, фактите са такива – превъзходството на Льоклер над Фетел в уикенда за Гран при на Бахрейн не може да бъде пренебрегнато. Това признание ще е много важно, тъй като с оглед на това, което се изговори от Матиа Биното и Себастиан Фетел преди началото на сезона, точно този сценарий не е бил приеман като особено вероятен в Маранело.

Нали помните какво каза Биното на представянето на новия SF90 през февруари? Швейцарецът даде ясно да се разбере, че ако трябва тимът да избира на кой от двамата си пилоти да даде предимство, то това ще е Фетел, а не Льоклер. Логиката на казаното през февруари няма как да бъде оборена: Фетел е 4-кратен световен шампион, а на Льоклер му предстоеше едва вторият сезон във Формула 1.

Фетел записа труден сезон през 2018, когато поредица негови и на Ferrari грешки го оставиха далеч от титлата, но през зимата той обясни, че предишният топ мениджмънт (Маурицио Аривабене основно) не му е оказвал достатъчно подкрепа. Затова и се очакваше, че Фетел ще стартира силно новия сезон, а предварително обявената подкрепа за Себ трябваше и да намали напрежението върху Льоклер в хода на адаптацията към живота в Скудерията.

Но всеки, който е следил внимателно кариерата на Льоклер до този момент беше наясно, че тази логика е доста уязвима.

Трябва да признаем на Ferrari, че по време на Гран при на Австралия изглеждаше, че тимът е взел правилното решение. Льоклер допусна грешки в решаващата си квалификационна обиколка, същото важи и за първата серия обиколки след старта и успя да догони Фетел едва малко преди края заради корекция в стратегията в хода на състезанието, която обаче стана възможна след проблемите на Себ с гумите. В края на състезанието в Мелбърн Льоклер имаше скорост, за да атакува Фетел, но двамата се оказаха точно в ситуацията, за която говореше Биното преди началото на сезона. Затова и от бокса наредиха на Льоклер да не атакува Себ и двамата финишираха четвърти и пети. Изпълнението на заповедите от страна на Шарл не остана незабелязано, но това далеч не беше всичко.

За Бахрейн новият пилот на Ferrari подходи по-агресивно – беше много бърз в тренировките, оказа се недостижим в квалификацията и се пребори за полпозишъна. Но потеглянето на Льоклер в неделя се оказа единственото му слабо място, Фетел му взе старта и поведе, а за кратко пилотът от Монако дори се оказа зад Валтери Ботас, който се изстреля от 4-ата позиция и успя да мине пред него.

Последваха обаче първите 6 обиколка на Гран при на Бахрейн, в които Льоклер изпревари Ботас, догони Фетел, не изпълни заповедта от бокса да стои зад него още 2 обиколки, атакува го и го изпревари. С това динамиката на отношенията във Ferrari безвъзвратно ще се промени.

Това обаче не се оказа краят на неприятностите за Фетел. Скоро той беше догонен и от Люис Хамилтън, а Льоклер дърпаше все по-напред. Себ се оказа заплашен от това да не може да удържи двойната победа на Ferrari. И както често ставаше през 2018 година, Фетел отново се поддаде на напрежението.

За 4-и път в последните 10 състезания Фетел изпусна задницата на колата си и се завъртя докато се бореше за позиция със свой съперник. Макар и при малко по-различни условия, грешката му е близка до тези, които той допусна в Италия, Япония и САЩ миналата година.

С последното си завъртане Себастиан отложи появата и атаката на „новата и подобрена версия” на Фетел, който трябваше да демонстрира, че се е освободил от напрежението от предишния мениджмънт на Ferrari и може да демонстрира таланта си.

Естествено, Фетел отрече, че грешката му има нещо общо с напрежението, под което е бил поставен, но той никога досега не си е признавал, че се пропуква при напрежение. Което е нормално за всеки пилот. Този път поне си призна грешката.

Със сигурност Биното и екипът му вече работят по отстраняването на проблема, който лиши Льоклер от победата в Бахрейн. Но швейцарецът ще трябва да намери начин да потуши и неизбежното напрежение, което се появява винаги, когато единият пилот в тима започне неочаквано да побеждава съотборника си. Сезонът обещава това да е най-сериозното предизвикателство пред Ferrari – как тимът да помогне на Фетел да се изправи на крака, без обаче това да ощети Льоклер, който вече е пред германеца в класирането.

Коментари

Коментар

Реклама