декември 4, 2020

Как Red Bull почти успя да победи Mercedes в Сингапур

Нико Розберг спечели третата си поредна победа след подновяването на сезона във Формула 1, но финала в Сингапур Дениъл Рикардо беше на по-малко от половин секунда зад него. И ако имаше още една обиколка, резултатът от състезанието можеше да е по-различен.

Как се стигна до този вълнуващ финал?

Розберг стартира от полпозишън и поведе колоната, като през първата половина на Гран при на Сингапур поддържаше приличен аванс пред Рикардо. След това първите четирима в класирането сложиха сликове софт и изглеждаше, че така ще карат до финала. Така в бокса на Mercedes в 39-ата обиколка от общо 61 решиха, че могат да съсредоточат усилията си върху това Люис Хамилтън да се пребори с Кими Райконен за третото място.

Световният шампион остана зад Кими при вторите спирания в бокса и определено изоставаше зад финландеца.

„Ще минем към План Б – дойде информацията от бокса на Mercedes към Люис. – Ти само трябва да се доближиш до Райконен.”

В този случай План Б означаваше, че Хамилтън трябва да вдигне оборотите и да се доближи до пилота на Ferrari преди да спре в бокса за нов комплект супер меки сликове, което Люис направи в 45 обиколка.

2016 Singapore Grand Prix, Sundayyy

Така във Ferrari трябваше много бързо да вземат важно решение, но в рамките на 46 обиколка в бокса на италианците не знаеха какво да кажат на Кими по радиото. А един тур в Сингапур продължава по-малко от 2 минути. В крайна сметка Райконен беше повикан в бокса в 46 обиколка и получи вече карани ултра меки, но когато Кими се върна на пистата, Хамилтън вече беше пред него.

Пресичащата стратегия на Mercedes беше проработила.

Това помогна на Хамилтън, но дали нямаше да попречи на Розберг?

Със спиранията на Хамилтън и Райконен в бокса в 45 и 46 обиколка, двамата бяха елиминирани от битката за победата. Но от Mercedes показаха на Red Bull, че Рикардо може да се възползва от същата агресивна стратегия и да притисне Розберг.

p-20160918-01494_hires-jpeg-24bit-rgb

С оглед на това, че притесненията за заплахата зад Дениъл беше отпаднала, от Red Bull повикаха австралиеца в 47 обиколка и го върнаха на пистата с нови супер меки гуми и шанс да атакува Розберг. В този момент напрежението върху Нико започна да се покачва, тъй като Рикардо беше доста по-бърз от него – с 3 и повече секунди на обиколка.

В бокса на Mercedes бяха готови да повикат за последен път Розберг, но той настигна по-бавни автомобили, което го забави и щеше да провали стратегията със спиране в бокса. И според Sky Sports, в бокса на Mercedes са се отказали да го викат в бокса 2 завоя преди той да стигне до входа на алеята пред боксовете. Вместо това Розберг получи нареждане да остане на пистата.

Компютърната симулация на Mercedes е показала, че спиране в бокса за нови гуми на Розберг ще го върне на пистата на второ място зад Рикардо и затова шампионите се отказаха от това решение.

В Mercedes бяха наясно, че с новите гуми Рикардо ще догони Розберг, а Нико имаше 28 секунди аванс 13 обиколки преди финала. От Red Bull информираха Дениъл, че той ще застигне Нико 4 тура преди финала и гонитбата можеше да започне.

Рикардо натисна сериозно и освен това знаеше, че Розберг има проблеми със спирачките от самото начало на състезанието. 8 обиколки преди финала Дениъл вече беше на по-малко от 14 секунди зад Нико.

„Колко още мога да натоваря спирачките преди финала”, попита Розберг бокса и получи утвърдителен отговор, че може да ги натовари като за последно.

m41513

Рикардо продължаваше да топи аванса на Нико – 9,4 секунди 6 обиколки преди финала, 5,2 секунди пет обиколки преди финала. Но веднага след това двамата лидери застигнаха свои по-бавни колеги – Естебан Гутиерес и Фелипе Маса, които се движеха 11-и и 12-и. При затварянето им с една обиколка Рикардо загуби малко време, Розберг веднага изравни темпото на австралиеца и разликата между тях стана 3,4 секунди 2 обиколки преди края.

В последната обиколка имаше още трафик за Розберг и Рикардо, Дениъл се доближи на метри от колата на Нико, а дори преди последния завой не се знаеше кой ще излезе по-напред на стартфиналната права. Но Нико не допусна изненади в самия край.

m41514

„Веднага след последното ми спиране в бокса ние смятахме, че Нико също ще спира за нови гуми и аз натиснах от самото начало, за да съм пред него при връщането му на пистата – обясни по-късно Рикардо. – После го подгоних много здраво и накрая гумите ми не бяха в особено добро състояние.”

„Свалям шапка на Red Bull и Дениъл, че направиха страхотна атака към победата и се опитаха да ни догонят”, отвърна Розберг.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.