септември 24, 2020

Кобаяши начело в първата квалификация за „24 часа на Льо Ман“

Тойота TSO50 Hybrid с №7 и с пилот Камуи Кобаяши записа най-добро време в снощната първа квалификационна сесия за предстоящото състезание „24 часа на Льо Ман“.

Самата сесия започна с 20 минути закъснение поради ремонт на една от мантинелите на завоите Порше след удар в свободните тренировки. Така състезателите разполагаха с час и четиридесет минути за да запишат своите времена.

Когато действието започна най-доброто време от 3 минути 20,362 секунди, поставено от Нийл Яни в свободните тренировки веднага падна още в първите обиколки, след като Тимо Берхард с Порше 919 Hybrid номер 2 спря часовника на 3 минути и 19,710 секунди. Петнадесет минути след това от Тойота отговориха повече от подобаващо, като Камуи Кобаяши записа най-добро време от 3 минути и 18,793 секунди възползвайки се от сравнително слабия трафик на трасето.

За радост на Тойота времето на бившия пилот от Формула 1 не беше подобрено от никого до края на сесията и така Тойота с номер 7 с пилоти Камуи Кобаяши, Майк Конуей и Стефан Саразен оглави класирането в първата квалификационна сесия.

Казуки Накаджима с Тойота номер 8 записа второ време, подсигурявайки първите две места за японския тим. Вторият японски прототип от LMP1 записа с 0,638 секунди по-слабо време от №7.

Времето, постигнато от Тимо Берхард в началото на сесията бе повече от достатъчно, за да го нареди Порше номер 2 на третата позиция. Третият прототип на Тойота с пилоти Николас Лапиер, Хосе Мария Лопес и Южи Кунимото е с четвърто време, като остана на 0,917 секунди. Нийл Яни спря часовника на 3 минути 21,165 секунди, като така вторият прототип на Порше се намира на пета позиция.

Единственият частен отбор в LMP1 този на ByKolles ENSO CLM завърши първата квалификационна сесия с изоставане от 10 секунди спрямо лидерите с време от 3 минути 28,887 секунди, постигнато от  Доминик Крайхамър.

Както се очакваше битката в LMP2 беше повече от оспорвана. Развоят от първата сесия се реши в последните двадесет минути от нея. Двата прототипа на Manor с шасита на Орека и с пилоти Жан-Ерик Верн и Витали Петров взеха първите две места в началото на сесията. Няколко минути по-късно Бруно Сена отвя най-доброто време с Rebellion с номер 31, като няколко секунди след него Матю Ваксивиер подобри най-доброто време с половин секунди, оглавявайки класирането с прототипа на TDS с номер 28.

Това остави двата прототипа на Manor зад Rebellion с номер 31, на трета и четвърта позиция, следвани от Орека-та на Jackie Chan DC Racing.

В GTE Pro най-бърз бе Марко Соренсен зад волана на Астън Мартин с номер 95. Плътно зад него с изоставане от 0,118 секунди е Сам Бърд с Ферари 488 GTE, следван от още едно Ферари 488 GTE с номер 51. Първата позиция в GTE Am също бе превзета от екипаж с автомобил на Астън Мартин.

Тази вечер от 19:00 часа българско време ще стартира и втората квалификационна сесия за предстоящото легендарно състезание „24 часа на Льо Ман“.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.