11.10.2024

Кога ще гледаме отново Льоб и Ожие?

След страхотната битка в рали „Монте Карло” рали феновете се питат кога отново ще можем да гледаме легендите Себастиен Льоб и Себастиен Ожие в хода на сезон 2022. За момента обаче този въпрос дава възможности за много отговори, като много малко от тях са напълно сигурни.

Но да видим къде бихме могли да ги очакваме отново на старт. Със сигурност двамата французи няма да карат на снега в „Швеция” – нито Льоб, нито Ожие някога са имали афинитет към това рали и още преди старта на сезона стана ясно, че нямат интерес към този кръг.

На пресконференцията след финала на рали „Монте Карло” и двамата потвърдиха, че няма да карат на „Хърватия” през април. Това означава, че ще имат доста време за преговори за следващите им стартове в хода на сезона.

Льоб стартира в рали „Монте Карло” с договор само за това състезание, но неговата програма за годината е доста по-ясна в сравнение с тази на Ожие.

„Планът беше за програма с повече ралита, но преговорите с Red Bull се оказаха по-сложни – обясни преди старта на ралито Льоб. – След състезанието продължаваме с разговорите.”

Льоб кара в шампионата Extreme E и също така в рали-рейдовете, където се състезава за Prodrive, така че евентуалните му следващи участия в WRC ще са зависими от тези надпревари.

Шефът на M-Sport Ричард Милнър обясни преди и след рали „Монте Карло”, че в тима държат Льоб отново да кара за тях този сезон и потвърди, че преговорите с 9-кратния световен шампион съвсем скоро ще бъдат подновени. А и след победата в „Монте Карло” може би финансирането от Red Bull ще бъде по-лесно достижимо. Освен това програмата му в рали-рейдовете още не е на 100 процента потвърдена, така че бихме могли да очакваме известна гъвкавост и от страна на Prodrive.

Единственото сигурно засега е, че Льоб няма да може да стартира в рали „Акрополис”, тъй като гръцкият макадам съвпада с предпоследния кръг в Extreme E. Преди „Монте Карло” беше ясно, че „Хърватия” и „Сардиния” също няма да са възможни заради това, че приключват броени дни преди старта на рали-рейд надпревари. Но за другите ралита от WRC няма съвпадения, което дава много възможности за Льоб и M-Sport.

Що се отнася до Ожие, тук нещата може да се изяснят доста бързо. Още през декември шефът на тима на Toyota Яри-Мати Латвала прогнозира каква програма можем да очакваме за 8-кратния световен шампион – „Сардиния”, „Нова Зеландия” и „Япония”. Отделно от това Ожие заяви на пресконференцията след финала в Монако, че има интерес да стартира отново в „Сафари” в Кения и каза, че планира програма от 4-5 ралита.

Световният шампион ще обяви състезателната си програма в състезанията за издръжливост през февруари и се очаква след това да има яснота и за ралитата, в които ще кара. Ожие и Есапека Лапи си делят третата кола на Toyota, като вече е ясно, че Лапи ще кара на снега в Швеция. Смяташе се обаче, че Себ ще стартира на асфалта в „Хърватия”, но той го отрече в неделя. Латвала пък отново заяви, че преговорите продължават и все още няма постигната твърда договорка.

Има още едно нещо, което може да се прогнозира лесно – най-вероятно ще видим Льоб и/или Ожие в някое от следващите тежки макадамови ралита, когато двамата ще са поизостанали в класирането (сега са първи и втори). Така ще могат да стартират по-назад в първия ден, да карат по чистите траектории и да имат реални шансове за победа. Льоб вече приложи успешно тази тактика преди време, сега Ожие ще го конкурира и това ще ни гарантира още вълнуващи ралита през сезона.

Коментари

Коментар

Реклама

1 Trackback / Pingback

  1. Ожие ще кара в Льо Ман – Autosport Bulgaria

Коментарите са заключени

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.