Оказва се, че Роберт Кубица си остава много добър пистов състезател. Бившият пилот от Формула 1 и WRC седна за пръв път зад волана на прототип от категорията LMP1, по-време на вчерашните тестове за новаци в Бахрейн, които се провеждат веднага след края на сезона в световния шампионат за издръжливост.
Кубица изпробва прототипа на ByKolles, с който частният отбор взима участие в LMP1 категорията, като постигна време за обиколка от 1.47,222 минути по време на следобедната сесия. И сега ще се запитате, дали това е добро време?
Ето и отговорът: полякът бе доста по-бърз от пилотът от Indycar Франческо Драконе, който постигна 1:52,993 минути за обиколка. Въпреки това най-впечатляващото беше, че Кубица направи по-добра обиколка и от Пиер Кафер, който кара този прототип от началото на сезона.
След успешното представяне на поляка вчера, не е изненада за никой, че той се е насочил към сериите за издръжливост.
„Прототипите от LMP1 нямат нужда от представяне. Всички фенове на моторните спортове знаят за LMP1, това е нещо като Формула 1 с покрити гуми – заяви Роберт Кубица. – Състезанията са на доста високо ниво. Не е като да си почиваш и да караш спокойно, само защото състезанието е 12 или 24 часа. Трябва да натискаш през цялото време.
„Понеже е нещо ново за мен, не съм сигурен дали ще ми допадне. От друга страна всяко едно ново начинание ти дава допълнителна мотивация да се пробваш и да прецениш дали си достатъчно добър.
„Но със сигурност ако реша да се занимавам с този тип състезания, ще е защото го искам, а не защото нямам с какво друго да се занимавам. Дойдох тук само за да видя, и да се отърва от някои съмнения които имах.“
Роберт Кубица все още движи трудно дясната си ръка, пострадала при катастрофата на рали, която той направи преди повече от пет години, но вярва, че ще се справи със състезанията за издръжливост.
„Не беше лесно, а и със сигурност бих предпочел да направят седалка за мен в завода преди да седна зад волана да се състезавам“, допълни той.
„За късмет всичко работеше доста добре и се чувствах добре в колата, макар и да не карах на 100 процента, но в поносимите граници. Беше ми трудно да се събера в кокпита, но в крайна сметка всичко мина добре.
„Със сигурност заради проблемите ми с ръката, ендуранс състезанията са доста трудна задача, най-вече при смяната на пилотите, която трябва да се направи възможно най-бързо. “
На практика полякът вече няма шансове да се върне във Формула 1, но пък е ясно, че мястото на Роберт Кубица може да е сред топ състезателите в Льо Ман.