Пилотът на Дукати Хорхе Лоренсо призна, че все не може да се адаптира към мотоциклета на италианците, след като изпитваше затруднения да постигне добри времена във втория ден от тестовете на Филип Айлънд в Австралия.
Трикратният световен шампион в МотоGP се премести от Ямаха в Дукати и стартира тестовата си програма по изключително гладък начин на ноемврийските тестове във Валенсия. Но проблемите за испанеца започнаха още в първите официални тестове преди сезона на пистата „Сепанг“. Тогава новата звезда на Ducati за първи път имаше по-сериозни проблеми с мотора на италианците, но постигна „задоволителни“ резултати.
В Австралия обаче нещата не стоят така. За последните два дни от тестовете Лоренсо записа едва 11-о и 15-о време. Новият му отбор, както и самият той са наясно, че имат на разположение едва още четири дни за тестове преди първия кръг в Катар.
„Нещо продължава да не е наред и не сме открили какво е – коментира Лоренсо. – Трябва ни да открием нещо, което да ми позволи да влизам по-бързо в завоите, да отварям повече газта и общо казано да съм по-бърз в завоя.
„В момента новият мотор на Ducti не е достатъчно бърз в завоите. Алваро Баутиста, с мотоциклета от 2016 година, е по-бърз от мен в по-голямата част от завоите и трябва да разберем какво точно се случва.“
Пилотът на сателитния отбор на Ducati беше най-бърз от тези, които карат италиански машини в последните дни от тестовете в Австралия, като Данило Петручи записа шесто време в среда (с мотора за 2017), а Баутиста записа четвърто време вчера с мотора от 2016.
В четвъртък Баутиста постигна с 0,072 секунди по-добро време от това на заводския пилот на Дукати Андреа Довициозо, докато Лоренсо изостана с 0.786 секунди.
Вчера Лоренсо завърши деня с изоставане от 1.350 секунди спрямо своя заместник в Ямаха Маверик Винялес и отново обясни, че „нещата не са под контрол“.
„Ако имахме потенциалът да сме по-бързи тук, ще сме по-бързи – допълни испанският пилот на Дукати.- Опитваме се да сме възможно най-бързи, но засега се намираме доста далеч от Винялес при една бърза обиколка, а в състезателно темпо сме доста по-далеч.
„Позитивното е, че с всеки изминат ден записваме все по-добри резултати и ще видим утре дали ще успеем да постигнем по-добро време от 1 минута и 30 секунди, за да влезем в зоната 1,29 минути за обиколка.
„Има нещо, което ние разбираме и не знаем какво е. Баутиста се адаптира много добре, а той досега кара за Aprilia и е доста по-бърз от мен в завоите, има нещо което не работи, затова ще разследваме всичко, за да намерим решение.“