Първият тест на 9-кратния световен рали шампион Себастиен Льоб с новия му тим – Hyundai, предизвика огромен интерес сред феновете и медиите, а французинът не показа кой знае какви признаци на умора след края на рали „Дакар”. След пясъчните дюни в Перу, Себ и навигаторът му Даниел Елена стъпват на по-доста по-различно трасе, за да се готвят за рали „Монте Карло”.
В събота тестовете бяха на заснежен участък, а в неделя Льоб кара първо на тясно и неравно трасе, а след това екипът избра доста по-широк и бърз участък за тестовете му с колата на Hyundai.
Малко преди 16 часа следобед и след първото си минаване по отсечката, новият пилот на Hyundai е готов да сподели първите си впечатления пред френското списание Rallye-Sport и говори за разликите между WRC колите на Citroen и Hyundai, както и за това какво да очакваме от него през сезон 2019 в световния рали шампионат.
„Винаги е забавно да пробваш нещо ново, това е нов опит, нов автомобил, целият световен шампионат е различен – обясни Льоб, който миналата година кара 3 ралита за Citroen и взе една победа. – Никога досега не ми се беше случвало нещо подобно и е интересно. Повече или по-малко бях свикнал с особеностите на колите на Citroen.
„Наясно съм, че първите две ралита ще са много сложни за мен и Даниел. „Монте Карло” далеч не е най-простото рали, а тази година ще преоткривам всичко отново. Имаме записки само за Кол де Турини, което са 10 километра. Никога не е лесно да стартираш в ново състезание, каквото е за нас в този си вид „Монте Карло”, но когато го правиш и с нов автомобил, нещата стават още по-зле.
„Що се отнася до Швеция, там не съм стъпвал от 6 години, така че и там няма да е лесно. Началото на сезона ще е трудно и сложно, но ще видим.”
Естествено, темата за сравнението между Hyundai i20 WRC и Citroen C3 WRC няма как да бъде избегната и Льоб е готов да повдигне завесата.
„Колата на Hyundai е доста добра, малко по-различна от това, с което съм свикнал, не е толкова остра, но реагира по-прогресивно, добра е за каране, нивото е високо. Като цяло, двете коли имат сходно поведение, но трябва да свикнем с малките разлики, като реакциите при завиване и т.н.
„Променихме 2-3 неща в хода на теста в сравнение с базовите настройки, с които получих колата – допълва Себ. – В началото колата ми се стори твърде агресивна, опитах се да я успокоя, което е разликата между мен и другите пилоти.
„С3 WRC има изразена склонност към недозавиване, но пък задницата стои добре на пътя и колата е ефективна. При С3 ми харесваше това, че предницата не стои много твърда и можеш да провокираш задницата. Ако обаче това породи проблеми, няма много варианти за решение, често бяхме на ръба на сцеплението. При i20 тези характеристики не са толкова ясно изразени.”
След това Льоб коментира избора на тестови трасета преди старта на „Монте Карло”.
„На първата отсечка тази сутрин всичко беше наред, но сега, при по-бързия и широк път колата започна да недозавива. Мисля, че ще намерим някакво решени без големи промени.
„Широкият път с бързи завои и бързи участъци не е много типичен за „Монте Карло”, на практика е като бързо пистово трасе, така че много бързо започнахме да претоварваме предницата, за да редуваме недозавиване с презавиване, така че тук може би ще трябват още настройки.
„Мога да кажа, че на бързия и широк път Citroen-ът стои по-добре, поне според мен, а за тесния и неравен участък от сутринта, още не мога да реша.
„Тези тестове не са къси като шейкдаун, но нямаме и много време, така че ще трябва да се адаптираме. Мисля, че малко предиобед успяхме да постигнем добри настройки за тясната и неравна отсечка, надявам се да постигнем същото и тук, за да имаме добра база за развитието на настройките на колата в хода на ралито.”
А шансовете на Себ в рали „Монте Карло”?
„Трудно е да се каже отсега – идва поредният неособено категоричен отговор на Льоб. – Но се надявам да се борим за победата, разбира се. Знам, че мога да съм бърз тук, но това важеше, когато карах кола на Citroen, сега маршрутът на ралито е нов, така че няма да е лесно. Важното е да хванем добър ритъм на каране и максимално бързо да усетим какво може да ни даде този автомобил.”
Какво да очакваме от Льоб тази година, това също е важна тема.
„Ще караме в „Монте Карло” и „Швеция”, но пропускаме Мексико – уточнява той. – Решението да стартираме в Монте Карло беше мое, въпреки че в Hyundai бяха убедени, че това няма да е възможно заради участието ни в рали „Дакар”. За Швеция – от тима ме помолиха да карам там и аз приех, въпреки че от много време не съм стартирал там. Искаше ми да се карам в Мексико, но там третата кола на тима е за Дани Сордо, а ние ще стартираме в Корсика. Знам, че и Дани искаше да кара там, но двамата сега си делим третата кола на Hyundai.”
Себастиен Льоб и Даниел Елена имат 9 световни титли в ралитата, спечелили са 79 победи, а в рали „Монте Карло” имат 7 победи.