Томи Макинен е към края на мандата си като шеф на тима на Toyota в световния рали шампионат. 4-кратният световен шампион се оттегля след една страхотна кампания с Yaris WRC от 2017 година насам, поредица победи и световната титла на Ойт Танак миналата година. Веднага след рали „Турция” стана ясно, че Toyota Gazoo Racing ще установи контрол над програмата на марката в WRC, като ще изкупи базата на тима във Финландия и на практика целия проект от Макинен. Томи става съветник на големия бос на Toyota Акио Тойода и ще има принос за създаването на по-спортни и вълнуващи модели за гамата на автомобилния гигант.
Сега обаче Томи се върна към един от най-противоречивите моменти от управлението му на тима – в края на миналата година Танак заяви, че напуска Toyota малко, след като спечели титлата и след това дойде потвърждението, че той ще кара за Hyundai.
През 2020 година тримата пилоти на Toyota се оказаха недостижими в събирането на точки и печеленето на победи, а Танак се бори с новата на тима Кале Рованпера, но още има шансове да защити титлата си.
„Миналата година говорех с Ойт и той ми спомена, че би искал да види какво ще му предложат другите отбори. Аз му казах напълно открито и приятелски, че помня същата ситуация и с мен, когато още карах, винаги мислех какво още мога да направя, в кой тим да отида”, обясни пред Dirtfish Макинен, който през втората половина на 90-те години спечели 4 поредни световни титли с Mitsubishi, но за сезон 2002 напусна, за да кара за Subaru.
„Вижте какво стана с нашия тим, ние разполагаме със силен отбор, въпреки че ни напусна настоящия световен шампион – допълни финландецът. – Ние все още сме пред него в класирането и се получава интересен сезон.
„Бих казал, че ако Ойт беше останал при нас, то този сезон щеше да е много скучен, най-общо казано.”
Според Макинен трансферът на Танак в Hyundai не е бил свързан с преследването на бързи успехи, а по-скоро с развитието на по-дългосрочен проект, но отказа да навлезе в подробности.