Шефът на тима на Toyota в световния рали шампионат Томи Макинен смята, че временният лидер в класирането и негов пилот Яри-Мати Латвала е сериозен претендент за титлата.
Едва ли някой е очаквал, че Тойота ще се завърне толкова успешно още в първите стартове след 17-годишно отсъствие, но Латвала завърши втори в рали „Монте Карло“ и спечели в Швеция, а това го изведе на първо място в класирането.
„Имам доброто усещане, че Яри-Мати може да се бори за титлата през тази година – коментира Томи Макинен. – Мога да го накарам да се чувства уверено и удобно в колата. Аз разбирам това чувство по-добре от всички други, бил съм в тази ситуация много време и знам какво изпитва той.
„В Швеция беше повече от ясно, че Яри-Мати е най-силният пилот.“
Първоначалната цел на Латвала за новия сезон беше да се бори за място на подиума в някои от ралитата, но силното начало на годината го накара да преосмисли целите си.
„Преди старта на „Монте Карло“ мислех, че мога да се боря за място в Топ 6, а за Швеция се надявах на място в Топ 5 – призна Латвала. – Но резултатите до момента ме накараха да преосмисля позицията си, въпреки че още е рано за прогнози.“
Ожие е пуснал Латвала, за да вземе точките и да излезе начело
Спечелването на максималния брой точки в пауър етапа в Швеция беше от ключово значение за Латвала, тъй като това го изведе с 4 точки пред Себастиен Ожие в шампионата. Но като се има предвид, че лидерът в шампионата чисти пътя за съперниците си в първия ден от ралитата, Ожие заяви, че е решил да не се бори за тези точки в Швеция, за да има по-голям шанс за победата в предстоящото рали „Мексико%.
„Имах съмнения, че Яри-Мати може да приложи същата тактика и щеше да се наложи аз да стартирам пръв в Мексико, но бях доволен да видя, че той атакува и поддържа висока скорост – разказа 4-кратният световен шампион Ожие. – Не карах на пълна газ. Целта ми беше да взема три или четири точки понеже бях сигурен, че Яри-Мати ще е в челната петица.
„В крайна сметка той взе максималните 5 точки и поведе в шампионата с четири точки разлика, но от друга страна, така ще има кой да чисти трасето за мен в Мексико.“
Освен стартовата позиция на Латвала, рали „Мексико“ се очаква да бъде едно от най-трудните за отбора на Тойота този сезон. Причината е, че новият Yaris WRC не е участвал в тестове при висока температура и с голяма надморска височина.
Преди няколко дни тимът пробва такъв тест в Алмерия (Испания), но Латвала преобърна автомобила през таван и сесията беше преустановена.